Õlimaal
Näitan 1–100 tulemust 389-st
SAABUMAS. Eugen Dücker “Kivine rand”, 1900ndate algupool
SAABUMAS. Boris Ottenberg “Kaldajärsak Toolses”, 1932
Voldemar Kangro-Pool “Ännijärv, Aegviidu”, 1930
Anatoli Strahhov “Vegan”, 2024
Richard Sööt “Linda ehtimas”
Kai Kaljo “Rukkipõld Leevi külas Põlvamaal”, 2023
Marju Bormeister “Talu Muhu saarel”, 1991
Boris Ottenberg “Varakevadine maastik”, 1941
Kai Kaljo “Argipäeva hommik”, 2023
Mauri Gross “Pesa”, 2024
Egor Madiberg “Sügispäev maal”
Ardo Sivadi “Maastik majadega”
BRON. Peeter Must “Cosmos bipinnatus I”, 2024
Kai Kaljo “Vesikupp Mustjärves”, 2023
Mall Nukke “Keha-mängud VI”, 2025
Mall Nukke “Ego II”, 2024
BRON. Marju Bormeister “Paabulind”, 2005
Mall Nukke “Kadunud Atlantis I”, 2025
Mall Nukke “Kadunud Atlantis II”, 2025
Arno Vihalemm “Suvine vaikelu saialilledega”, 1941
Tiit Markin “Vahutavad lained”, 1990
Jan Tammik “Tallinna lähistel”, 2024
Mall Nukke “Keha-mängud III”, 2025
Mall Nukke “Keha-mängud VII”, 2025
Mall Nukke “Keha-mängud VIII”, 2025
Mall Nukke “Keha-mängud IX”, 2025
Epp Maria Kokamägi “Kollane mantel”, 2007
Mall Nukke “Loojang Õhtumaal I”, 2025
Lembit Rull “Kasesalu”, 1953
Väino Paris “Sügismaastik”, 1955
Avo Paistik “Daam kuulikesega”, 1992
Anatoli Strahhov “Tähesadu”, 2024
BRON. Juss Piho “Täiskuu ja maja”, 2024
Harri Pudersell “Jõe motiiv”, 1991
Õli masoniidil. Restaureeritud originaalraam.
Mõõdud: 50,5 x 69,5 cm, raamiga 59 x 78 cm.
All paremal: Pudersell 91. Pöörel: H. Pudersell. Jõe motiiv 1991 õli, lõuend
Valdavalt heledat koloriiti ja õhulist, täppivat kujutlusviisi armastanud Harri Pudersell (1922-2008) lõpetas Tartu Riikliku Kunstiinstituudi Johannes Võerahansu õpilasena. Tema loomingus domineerisid maastik ja lillemaal, mis sobisid hästi tema impressionistlike taotluste pinnaseks. Käesolev jõevaade esindab suvist hetke Eesti taasiseseisvumise aastast - õhus on tunda elevat lootust. Helesinine taevas peegeldub jõele, mille soojast tuulest tingitud pinnaväreluse on Pudersell meisterlikult lõuendil edasi andnud.Ilmar Malin “Teel”, 1960ndad
Ilmar Kruusamäe “Maasikas”, 1991
Ervin Õunapuu “Elutuli”, 1994
“Olevast olematust kogu aeg antakse aimu. Kõigile kuulatada. Usun elu ja ennast, kõiges elavat vaim, vaikust sõnade taga”
Katkend Doris Kareva luuletusest “Nii palju kordi on sind puudutanud”, 1980
Eesti sürrealismi klassik Ervin Õunapuu (s 1956) on õlimaali praktiseerinud väga vähe – peamiselt tunneme teda akvarellistina – ent eksistentsiaalsus on läbivaks teemaks neis mõlemis. “Elutuli” räägib maailma algusest. Hetkest, mil trööstitult pimedas rabas alustasid õitsemist laternataimed. Hetkest, mil vaikselt ärganud tuul haaras kaasa nende valguse ning tuulispasana keerutades sünnitas täiesti uue tule, elutule. Õunapuu looming on täis filosoofilisi mõttekäike, mis viivad vaataja kaugele ära, metafüüsilisse maailma, kus pole inimest. Sinna, kus on vaid ürgne looduse jõud ning sünnivad taipamised, mille äratundmiseks tuleb sukelduda sügavale alateadvusse. Sinna, kus peitub su tõeline elutuli.Andro Kööp “Maagiline aed”, 2024
Õli linasel lõuendil.
Mõõdud: 50 x 55 cm. Andro Kööp (s 1967) tegeleb oma loomingus loodusliku ja tehisliku maastikukeskkonna omavaheliste suhete interpreteerimisega. Allee galeriis 5.-21. detsembrini 2024 avatud näitusel “Rõõm” esitleb ta rohelist mõtteviisi toetava kunstnikuna olulist osa oma loomeprotsessist. Kunstnik kirjutab: “Maalides jääb väga tihti valmissegatud värvi üle, kas paras törts paletile või jääb pintsel ise paksult värvi täis. Pintsli puhastadki maalilapi sisse ära enne, kui lahustiga puhtaks pesed. Valitud värvitoonid meeldivad mulle väga ja kuidagi vale tundub paletile jäänud värvijääk ära visata, sest tuli ju välja nii õige ja ilus toon. Pühingi paletile ülejäänud värvi pintsliga vabale tühjale lõuendi jäägile. Ma juba tean, et lõpuks tuleb sealt midagi head. Sellega on nagu toidu tegemisega – kui sul on õiged komponendid ja a tunned valmistamise tehnoloogiaid ning sul on ideed, tunded ja vältimatult vajalik kompositsiooni tunnetus, siis sellest kõigest lihtsalt peab midagi vahvat välja tulema. Eriti kui teed seda respekti ja armastusega.” Teos “Maagiline aed” on eksponeeritud Andro Kööbi isikunäitusel Allee galeriis Vana-Viru 11a 5.-21.12.2024. Selle soetamiseks palun vormistage ost vajutades „Lisa korvi“ ja kinnitades andmed kassas. Teose eelbroneerimiseks palun helistage 52 53 147!Agu Pihelga “Rahutu meri”, 1984
Juss Piho “Kuubis”, 2023
Boris Ninemäe “Rikkalik saak”
Boris Ninemäe “Tüdrukud heinamaal”
Juss Piho “Sibul”, 2024
Jan Tammik “Lilled”, 2024
BRON. Nigul Espe “Õhtukumas kodujärv”, 1954
Andro Kööp “Teekond”
Andro Kööp “Ümber maailma”, 2024
Andro Kööp “Pilv laskus aeda, et kuulata lilli”, 2024
Andro Kööp “Õhtul väljas”, 2023
Andro Kööp “Kuldne valgus”, 2011
Andro Kööp “Hästi öeldud”, 2020
Andro Kööp “Hea päev“, 2024
Õli / lõuend papil. Raamitud.
Mõõdud: 29,7 x 21 cm. Andro Kööp (s 1967) on eesti maalikunstis illusionist, kes efektitaotlevalt tegeleb loodusliku ja tehisliku maastikukeskkonna omavaheliste suhete interpreteerimisega. Allee galeriis 5.-21. detsembrini 2024 avatud näitusel "Rõõm" esitleb ta rohelist mõtteviisi toetava kunstnikuna olulist osa oma loomeprotsessist. Kunstnik kirjutab: "Maalides jääb väga tihti valmissegatud värvi üle, kas paras törts paletile või jääb pintsel ise paksult värvi täis. Pintsli puhastadki maalilapi sisse ära enne, kui lahustiga puhtaks pesed. Valitud värvitoonid meeldivad mulle väga ja kuidagi vale tundub paletile jäänud värvijääk ära visata, sest tuli ju välja nii õige ja ilus toon. Pühingi paletile ülejäänud värvi pintsliga vabale tühjale lõuendi jäägile. Ma juba tean, et lõpuks tuleb sealt midagi head. Sellega on nagu toidu tegemisega - kui sul on õiged komponendid ja a tunned valmistamise tehnoloogiaid ning sul on ideed, tunded ja vältimatult vajalik kompositsiooni tunnetus, siis sellest kõigest lihtsalt peab midagi vahvat välja tulema. Eriti kui teed seda respekti ja armastusega." Teos "Hea päev" on eksponeeritud Andro Kööbi isikunäitusel Allee galeriis Vana-Viru 11a 5.-21.12.2024. Selle soetamiseks palun vormistage ost vajutades „Lisa korvi“ ja kinnitades andmed kassas. Teose eelbroneerimiseks palun helistage 52 53 147!Varmo Pirk “Maastiku etüüd Saaremaalt”, 1971
Ilmar Kruusamäe “Naine”, 2015
René Kari “RK VII / fragment nr. 5”, 2023
Meiu Münt “Pihik”, 2003
Olev Mikiver “Siljansnäs“, 1973
Valdur Ohakas “Lainte lummuses”, 1986
Valdur Ohakas “Peegli ees”, 1983
Valdur Ohakas “Unistaja”, 1981
Evi Kaur “Kullerkupud”, 1996
Evi Kaur “Krüsanteemid”, 1995
Viljandis elav ja Tartu Kunstikoolis Harri Puderselli käe all õppinud Evi Kaur on oma pika karjääri jooksul katsetanud mitmete erinevate tehnikatega, kuid kõige enam eelistab õlimaali. Mitmetel näitustel osalenud kunstnik ütleb oma loomeprotsessi kohta ise, et järgib tunnet, mis ütleb: "Ei saa maalimata jätta."