Õlimaal
Näitan 1–100 tulemust 433-st
Benita Vomm “Lilled”, 1991
Viktor Leškin “Sügis metsas”, 1987
Viktor Karrus “Talvemaastik”, 1975
Viktor Karrus “Värvides maastik”, 1971
Maks Roosma “Mets”, 1930-1940
Aleksei Viilup “Talumaastik kraaviga”, 1940-1950
August Pulst “Suvine aed õitsva õunapuuga”
Väino Paris “Sünnipäeva kimp”, 1990
Ene Korstnik “Tormine rand”, 1993
Voldemar Peil “Tuuline rand”
Ardo Sivadi “Maastik majadega”
Anatoli Strahhov “Kalurite saar II”, 2025
Priidu Aavik “Iru nõlvadel”, 1967
Priidu Aavik “Ruila”, 1977
Valdur Ohakas “Jõevaade”, 1986
Valdur Ohakas “Sügisene maastik”, 1985
Andrus Rõuk “Vaimuvõlu”. 3., 2005
Valdur Ohakas “Suveõhtu” 1986
Valdur Ohakas “Vaade orgu”, 1978
Valdemar Väli “Kullerkupud”, 1983
Marju Bormeister “Talu Saaremaal”, 1992
Ivar Kaasik “Puu, pilved ja laine”, 2016
Boris Ottenberg “Kevadine Toolse”, 1934
Evi Kaur “Valged pojengid”, 2000
Viljandis elav ja Tartu Kunstikoolis Harri Puderselli käe all õppinud Evi Kaur on oma pika karjääri jooksul katsetanud mitmete erinevate tehnikatega, kuid kõige enam eelistab õlimaali. Mitmetel näitustel osalenud kunstnik ütleb oma loomeprotsessi kohta ise, et järgib tunnet, mis ütleb: "Ei saa maalimata jätta."
BRON. Ivar Kaasik “Impudens (James Dean)”, 2006
Kai Kaljo “Rukkipõld Leevi külas Põlvamaal”, 2023
Boris Ninemäe “Tüdrukud heinamaal”
Boris Ninemäe “Rikkalik saak”
Hugo Lepik “Suvine rannaidüll”
Marju Bormeister “Õhtune rannik”, 1990
Ilmar Kimm “Õhtu”, 1987
Marju Bormeister “Talu Muhu saarel”, 1991
Aleksander Kulkoff “Sügismaastik”, 1950-ndad
Valdur Ohakas “Võrumaa”, 1974
Kai Kaljo “Argipäeva hommik”, 2023
Edgar Valter “Unenägu”, 1969
Benita Vomm “Armastus”, 1951
Richard Sööt “Linda ehtimas”
Osvald Eslon “Kaljune rand”, 1951
Kalev Mark Kostabi “Le systéme des objets”, 1989
Valdur Ohakas “Lainte lummuses”, 1986
Valdur Ohakas “Kullasäras rannik”, 1980
Valdur Ohakas “Viimsi”, 1964
Valdur Ohakas “Aktid valguses”, 1983
Peeter Must “Oktoober”, 2024
Valdur Ohakas “Peegli ees”, 1983
Valdur Ohakas “Unistaja”, 1981
Ivar Kaasik “Res male gesta est”, 2008
Ivar Kaasik “Ambustum evadere”, 2008
Ivar Kaasik “Sillerdav meri”, 2015
Ivar Kaasik “Hype IV”, 2020
Ivar Kaasik “Sub love”, 2003
Ivar Kaasik “Acervus Corporum”, 2003
Ivar Kaasik “Karikakrad Dückeriga”, 2010
Ivar Kaasik “Hype III”, 2020
Ivar Kaasik “Õhtune meri”, 2015
Ivar Kaasik “Hype V”, 2020
Ivar Kaasik (& Emil Estee)”Autoportree”, 2000
Ivar Kaasik “Impiorum flatrum”, 2008
Ivar Kaasik “Teekond tippu”, 2018
Hilda Mikkelsaar “Natüürmort puuviljadega”, u 1960
Rein Tammik “Jalutajad”
Johannes Uiga “Akt”, 1950ndad
Linda Kits-Mägi “Matkajad”, 1960ndad-70ndad
Ilmar Kimm “Õhtune kodutee (Kanepi)”, 1969
Jan Tammik “Tallinna lähistel”, 2024
Eugen Dücker “Kivine rand”, 1900ndate algupool
Anatoli Strahhov “Vegan”, 2024
Voldemar Kangro-Pool “Ännijärv, Aegviidu”, 1930
Boris Ottenberg “Varakevadine maastik”, 1941
Egor Madiberg “Sügispäev maal”
Kai Kaljo “Vesikupp Mustjärves”, 2023
Mall Nukke “Keha-mängud VI”, 2025
Mall Nukke “Ego II”, 2024
Mall Nukke “Kadunud Atlantis I”, 2025
Johannes Uiga “Pühajärve”, 1982
Mall Nukke “Kadunud Atlantis II”, 2025
Arno Vihalemm “Suvine vaikelu saialilledega”, 1941
Viktor Leškin “Põllulilled”, 1990
Tiit Markin “Vahutavad lained”, 1990
Peeter Must “Cosmos bipinnatus I”, 2024
Mall Nukke “Keha-mängud III”, 2025
Mall Nukke “Keha-mängud VIII”, 2025
Mall Nukke “Keha-mängud IX”, 2025
Lembit Rull “Kasesalu”, 1953
Harri Pudersell “Jõe motiiv”, 1991
Õli masoniidil. Restaureeritud originaalraam.
Mõõdud: 50,5 x 69,5 cm, raamiga 59 x 78 cm.
All paremal: Pudersell 91. Pöörel: H. Pudersell. Jõe motiiv 1991 õli, lõuend
Valdavalt heledat koloriiti ja õhulist, täppivat kujutlusviisi armastanud Harri Pudersell (1922-2008) lõpetas Tartu Riikliku Kunstiinstituudi Johannes Võerahansu õpilasena. Tema loomingus domineerisid maastik ja lillemaal, mis sobisid hästi tema impressionistlike taotluste pinnaseks. Käesolev jõevaade esindab suvist hetke Eesti taasiseseisvumise aastast - õhus on tunda elevat lootust. Helesinine taevas peegeldub jõele, mille soojast tuulest tingitud pinnaväreluse on Pudersell meisterlikult lõuendil edasi andnud.Ilmar Malin “Teel”, 1960ndad
Ilmar Kruusamäe “Maasikas”, 1991
Ervin Õunapuu “Elutuli”, 1994
“Olevast olematust kogu aeg antakse aimu. Kõigile kuulatada. Usun elu ja ennast, kõiges elavat vaim, vaikust sõnade taga”
Katkend Doris Kareva luuletusest “Nii palju kordi on sind puudutanud”, 1980
Eesti sürrealismi klassik Ervin Õunapuu (s 1956) on õlimaali praktiseerinud väga vähe – peamiselt tunneme teda akvarellistina – ent eksistentsiaalsus on läbivaks teemaks neis mõlemis. “Elutuli” räägib maailma algusest. Hetkest, mil trööstitult pimedas rabas alustasid õitsemist laternataimed. Hetkest, mil vaikselt ärganud tuul haaras kaasa nende valguse ning tuulispasana keerutades sünnitas täiesti uue tule, elutule. Õunapuu looming on täis filosoofilisi mõttekäike, mis viivad vaataja kaugele ära, metafüüsilisse maailma, kus pole inimest. Sinna, kus on vaid ürgne looduse jõud ning sünnivad taipamised, mille äratundmiseks tuleb sukelduda sügavale alateadvusse. Sinna, kus peitub su tõeline elutuli.