Viktor Turp “Lahemaa”, 1973

Tempera kartongil. Raamitud. Mõõdud: 34,5 x 49 cm Viktor Turp (1905-1989) õppis nii Riigi Kunsttööstuskoolist kui “Pallases”, kust sai 1929. aastal joonistusõpetaja kutsetunnistuse. 1930. aastail lõi ta koloriitseid kompositsioone rahvalikel süžeedel, nagu paljud “Pallase” koolkonna maalijad. Põhja-Eesti rannik võlus Turpi juba õpingute ajal Rakvere Õpetajate Seminaris ning Lahemaal on valminud ka käesolev teos. See romantilis-nostalgiline talumaastik õuel siblivate kanade ja kaevu juures askeldava perenaisega on maalitud õrna, kohati peaaegu läbipaistva temperakihiga, mis annab teosele sooja ning koduse alatooni, mis lausa kutsub õuele sisse astuma.

Kaljo Polli “Nihvitar Tšaivost”

Õli vineeril. Raamitud Mõõdud: 56,5 x 40 cm, raamiga 62 x 45,5 cm. All paremal: Polli Pöördel: NIHVITAR TŠAIVOST (SAHHALINILT)

BRON. Peeter Must “Cosmos bipinnatus I”, 2024

Õli lõuendil. Raamitud. Mõõdud: 120 x 120 cm. All paremal: Must 2024 Peeter Must (s 1967) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia keraamikuna, ent on oma tõelise kutsumuse leidnud maalis. Omanäolise, selgelt äratuntava käekirjaga Musta looming keskendub oma perfektse kompositsiooni otsingul värvile ning valguse ja varju vastandamisele.

SAABUMAS. Tiit Markin “Akt”, 1986

Õli lõuendil. Raamitud. Mõõdud: 65 x 93 cm, raamiga 78 x 106 cm. All paremal: TMarkin 86

Urmo Rausi kogumik “Õhtumaade rännakud”, 2021

20
Seitset rännujuttu sisaldav kogumik. Eesti keeles, 56 lehekülge, formaat 14 x 20,5 cm Kirjastanud  Studio Raus, november 2021

Jüri Kass. Krokiijoonistused, 2025

20

() Jüri Kassi krokiid viimasest paarist aastast, tunduvad oma analüütilisuses üpris erilised. Need on otsekui uuringud, kuidas funktsioneerib inimkeha kui dünaamiline vormide kompleks, milles liikumine on immanentne ka puhkeasendis. Neil on kunstipedagoogliline väärtus, samas iseseisev kunstiline väärtus, nad on esteetiliselt nauditavad kui üks lõppematu lugu inimkehast ja tema väljendusvõimalustest, kui  joonistus kui protsess oma lakoonilisuse ja nüansirikkusega, oma kerguse ning varjude ja rõhkude täpsusega. ()

Mai Levin, kunstiajaloolane

Näitusekataloog “Erich Pehap 110”, 2022

25
Erich Pehapi 110. sünniaastapäevale pühendatud näituse kataloog. Näitus toimus septembris 2022 Allee galeriis ning sellel oli esindatud 55 erakogudest pärinevat teost erinevatest žanritest ja tehnikatest. Kuraator: Katre Palm. Kataloogi koostaja: Katre Palm. Kujundaja: Karl Kevad. Koordinaator: Mari-Liis Illi-Illik. Reprod: Stanislav Stepaško. Trükikoda: Trükiviis OÜ.  Väljaandja: Allee galerii. Erich Pehap sündis 1912. aastal Viljandis. Kunstihariduse sai ta nii Kõrgemast Kunstikoolist “Pallas”, kus Pehap õppis nii maali kui graafika erialal, kui Kanadast Montreali Mehaanilise Joonestamise Instituudist. Teise maailmasõja ajal Rootsi emigreerunud kunstnik leidis lõpliku elupaiga 1949. aastal Kanadas, kus Pehap osales aktiivselt kohalikus kunstielus korraldades sealsete eesti kunstnike grupi- ja isikunäituseid. Pehapi looming on pälvinud mitmeid auhindu, milledest olulisemaiks tunnustuseks peetakse Accademia Internazionale di Roma kuldmedalit (1972) ja  Accademia di Parma kuldmedalit (1979).        

Mall Nukke “Kollaažid 2009-2024”

25
Mall Nukke teoste kataloog. Koostaja: Mall Nukke Tekst: Triinu Soikmets Kujundus: Katrin Kaev Tõlge inglise keelde: Epp Aareleid Ingliskeelse teksti toimetaja: Dan O'Connell Toimetaja: Maret Nukke Fotod: Stanislav Stepaško, Mark Raidpere, Mall Nukke Trükk: Print Just Print (Tallinn, 2024)

Mai Levin “August Jansen – lühimonograafia ja näituse kataloog”, 2021

30
Mai Levini koostatud lühimonograafia kunstnik August Janseni eluloost ja loomingust. Raamat sisaldab ka septembris 2021 Allee galeriis toimunud näitusel esindatud Janseni teoste kataloogi. 94 lk. Koostaja: Mai Levin. Kujundaja: Koidu Pilve. Toimetaja: Katre Palm. Väljaandja: Allee galerii.  

Mai Levin “Roman Nyman – lühimonograafia ja näituse kataloog”, 2021

30
NB! Kordustrükk jõuab galeriisse oktoobri esimesel nädalal. Mai Levini koostatud lühimonograafia kunstnik Roman Nymani eluloost ja loomingust. Raamat sisaldab ka septembris 2021 Allee galeriis toimunud näitusel esindatud Nymani teoste kataloogi. 95 lk. Koostaja: Mai Levin. Toimetaja: Katre Palm. Kujundaja: Koidu Pilve. Väljaandja: Allee galerii.

Aavo Kokk, Andres Eilart “Pintsliga tõmmatud Eesti”, 2012

30
Kõvakaaneline, 312 lk. Autorid Andres Eilart ja Aavo Kokk on välja valinud rohkem kui 150 teost, et vaadata Eestimaa ja selle elanikke läbi kunsti vaatenurga.

Ааво Кокк, Андрес Эйларт “ЭСТОНИЯ кисти художника. Более 150 пейзажей на карте Эстонии”, 2015

30
Твердая обложка, 312 ст. Это одновременно обзорный художественный альбом и увлекательный путеводитель по природе Эстонии.

Aavo Kokk, Andres Eilart “Brushstroke Estonia”, 2011/2015

30
Hard cover. 305 pages. All the works of art in this book have been placed on a map of Estonia, thus giving a great overview of this beautiful Nordic country through art.

Aavo Kokk, Andres Eilart “Pintsliga tõmmatud RAHVAS”, 2023

30
Kõvakaaneline, 312 lk. „Pintsliga tõmmatud RAHVAS” on järg menuraamatutele „Pintsliga tõmmatud EESTI” ja „Pintsliga tõmmatud LINNAD”. See on sarja kolmas ja kõige olulisem teos. Kultuurilooline uurimus, millist pole Eestis enne nähtud. „Pintsliga tõmmatud RAHVAS” esitleb läbimõeldud ja haaravas rütmis loo, kuidas see rahvas on ennast vorminud. Kunstiteoste abil seletatud sündmused ja motiivid algavad 13 500 aastat tagasi, kui liustikud siinsetelt aladelt taandusid, ning jõuavad aastasse 2050. Raamatus on sündmused, kombed, hetked ja ideed, mis teevad eestlasest eestlase. Kolm raamatut moodustavad Eesti trikoloori.

Aavo Kokk, Andres Eilart “Brushstroke NATION”, 2023

30
Hard cover, 312 pages. Brushstroke NATION is the follow-up to the national bestsellers Brushstroke ESTONIA and Global ESTONIA. The third and most important book in the series, Brushstroke NATION provides unique and intelligent insights into Estonian culture and presents the gripping story of how the Estonian nation was formed. The events and motifs captured in the art collected here begin 13,500 years ago when the glaciers retreated from Estonia, and run through the year 2050. This book contains the events, traditions, moments, and ideas that made the Estonian people.

Mai Levin “Valdur Ohakas – lühimonograafia ja näituse kataloog”, 2025

30
Lühimonograafia kaasneb näitusega „Valdur Ohakas 100“ 27. mai — 3. juuli 2025 Allee galeriis. Mai Levini koostatud lühimonograafia kunstnik Valdur Ohakas eluloost ja loomingust. Raamat sisaldab ka näitusel esindatud Ohaka teoste kataloogi.

Koostaja: Mai Levin. Toimetaja: Katre Palm. Ingliskeelse resümee tõlkija: Madli Valk. Keeletoimetus ja meedia: Harry Liivrand. Graafiline disain: Karl Kevad. Väljaandja: Allee galerii.

Mai Levin “Konstantin Süvalo” – lühimonograafia ja näituse kataloog, 2024

33
Pehmed kaaned, 64 lk. Allee kirjastuse lühimonograafiate sarjast on ilmunud uus kunstiraamat "Konstantin Süvalo". Kunstiteadlase Mai Levini ülevaade kunstniku loomingust kaasneb 26.09-16.10 Allee galeriis toimuva näitusega. Raamatu lõpus on seega kataloogiosa 13 näitusel olevast maalist. Konstantin Süvalo (kuni 1936. aastani Štšerbakov, Schtscherbakoff, Sčerbakoff) sündis Karksis vene-eesti perekonnas. Kunstiõpinguid alustas ta Venjamin Blumi erakoolis Riias ja aastal 1910 astus ta Riia Linna Kunstikooli, mille juhatajaks oli tuntud maastikumaalija Vilhelms Purvītis ning õppejõududeks niisugused meistrid nagu Jānis Tilbergs ning Janis Rozentāls. Temaga üheaegselt õppisid seal Villem Ormisson, Jaan Vahtra, August Pulst ning Jaan Vanakamar. Purvītis avaldas mõju paljudele kunstnikele ning Süvalo oli üks neid, kelle loomusele läti maalija lähenemine loodusele eriti vastas. Samas avaldasid talle mõju ka muud kunstinähtused – neoimpressionism tema värvikamal kujul, ekspressionism, isegi kubism ja art déco. Kõik need mõjud lahustuvad siiski tema isiklikus, vahetus loodusetunnetuses ja värvinägemises. Tema kolorismis ja empaatilises suhtes kujutatava motiiviga on tema kunsti võlu saladus. I maailmasõda tõi ta tagasi Eestisse ja nimelt Pärnu, kus ta töötas joonistusõpetajana 1955. aastani. Ta oli üks Pärnu kunstielu keskseid tegelasi, kelle õpilaste seas on palju nimekaid eesti kunstnikke.

Ants Juske, Harry Liivrand, Rauno Thomas Moss “Jaan Elken”, 2011

45
Raamat. Kõvakaaneline, 396 lk. Jaan Elkeni (s 1954) monograafia mahukas isikukataloog sisaldab Ants Juske teksti „Jaan Elkeni looming – vahekokkuvõte”, mille alajaotustes „Kontseptualism”, „Hüperrealism”, „Tekst ja pilt” on kokku võetud maalikunstniku nüüdseks üle kolme aastakümne kestnud looming. Kunstniku stilistilised rännakud hüperrealismist abstraktse ekspressionismi suunas on Ants Juske argumenteeritult läbi analüüsinud. Harry Liivranna meilivestlus Jaan Elkeniga (13.12.2009 – 10.02.2010) sisaldab viiteid mitmetele elulooseikadele, kunstniku taustainformatsioon pakub kahtlemata huvi neilegi, kel esmatutvus kunstniku loominguga juba tehtud.

Kunsti kinkekaart – väärtuse valid Sina!

50
Vabalt valitava väärtusega kunsti kinkekaart on heaks kingituseks kallimale, heale sõbrale või kolleegile. Sobiva summa saate ostukorvis tellimust kinnitades lisada kommentaaride lahtrisse. Kinkekaardil olevat teksti saame vastavalt teie erisoovidele kohandada ning seda saab vormistada nii veebikaardina kui trükituna. Kinkekaart kehtib Allee galerii veebipoes, näitustelt või kunstioksjonilt soetatud teoste või raamimisteenuse eest tasumisel kuni kaardil märgitud summani. Kui kingi saaja ei leia ülaltoodud valikutest sobivat, aitame hea meelega ka kunsti erisoovide puhul. Kinkekaart ei kuulu rahas tagastamisele ning kehtib 1 aasta selle väljastamise hetkest.  

Valli Lember-Bogatkina “Männid”

100
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 12 x 9,5 cm, raamiga 32 x 27,5. All vasakul: "Männid" All paremal: V Lember-Bogatkina Tartus sündinud Valli Lember-Bogatkina (1921-2016) kunstnikutee sai suuresti alguse tänu tema kooliaegse õpetaja innustusele, kes noore tüdruku annet märkas. Nii astuski naine Riigi Kunsttööstuskooli, mille lõpetas 1940. aastal tõeliste legendide, Roman Nymani, August Janseni ja Eerik Haameri käe all.

Iris Uuk “Sinine ja valge”

140
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 10 x 10 cm, raamiga 11,5 x 11,5 cm. All paremal: IUuk Pöördel: Iris Uuk

Iris Uuk “Suvised õied”

140
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 10 x 10 cm, raamiga 11,5 x 11,5 cm. All paremal: IUuk Pöördel: Iris Uuk

Iris Uuk “Päikesekollase maagia”, 1993

140
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 10 x 10 cm, raamiga 11,5 x 11,5 cm. All vasakul: IUuk Pöördel: Iris Uuk 1993

Allex Kütt “Vana Tallinn”, 1960

260
Ofort paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: km 24,5 x 13,5 cm, paspartuuümbrisega 39 x 27 cm. All vasakul: "Vana Tallinn" /ofort/ All paremal: AKütt 60

Iris Uuk “Kõik lilled ma kingiksin Sulle”, 1993

280
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 29,5 x 14,5 cm, raamiga 31,5 x 16,5 cm. All paremal: IUuk Pöördel: Iris Uuk õli 1993 Poeet Artur Alliksaare muusaks olnud Iris Uuk (s 1942) on tuntud oma lopsakate lillemaalide poolest.

Alleks Kütt “Peipsi ääres”, 1965

280
Linoollõige paberil. Mõõdud: km 20 x 23,5 cm. All vasakul: "Peipsi ääres" /Linool/ All paremal: - AKütt - 65 a Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel. Eesti graafik Allex Kütt (1921-1991) teenis sõja ajal saksa sõjaväes ning seetõttu jäid esialgsed õpingud Tallinna Riiklikus Tarbekunsti Instituudis pooleli. Tagasi tulles viis järjekindlus aga sihile ning 1949 aastal ta selle kooli ka lõpetas. Pikki aastakümneid oli ta hinnatud joonistamise ja graafika õppejõud.

Illimar Paul “Loopealne”, 1981

280
Kõrgtrükk paberil. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Mõõdud: plm 20 x 20 cm. All vasakul: Loopealne All paremal: IPaul 81 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast. x

Illimar Paul “Käsmu”, 1980

280
Kõrgtrükk paberil. Mõõdud: plm 20 x 20 cm. All vasakul: Käsmu All paremal: IPaul 80 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Illimar Paul “Laukaraba”, 1981

280
Kõrgtrükk paberil. Mõõdud: plm 20 x 20 cm. All vasakul: Laukaraba All paremal: IPaul 81 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Evi Tihemets “Kreeka muistendid”, 1980

280
Pehmelakk paberil. Raamitud (soovitame raami vahetust, mille osas saame soovi korral abiks olla). Mõõdud: plm 26 x 21 cm, raamiga 37,5 x 30,5 cm. All vasakul: "Kreeka muistendid" (pehmelakk) All paremal: E. Tihemets 80 Kahekordne Kristjan Raua preemia võitja Evi Tihemets (s. 1932) on osa võtnud arvukatest näitustest nii Eestis kui välismaal.  

Johann Naha “Ema portree”, 1949

285
Süsi paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 36 x 27 cm, raamiga 51 x 49 cm. All paremal: Joh. Naha 49. Johann Naha (1902-1982) lõpetas Riigi Kunsttööstuskooli 1929. aastal graafika alal.

Alo Hoidre “Pühajärv”, 1965

290
Autolito paberil. Teos on müügil lehe kujul, soovi korral saame abiks olla ka raamimisega. Mõõdud: plm 31,5 x 45,5 cm. All vasakul: "Pühajärv" All paremal: Alo Hoidre 65

Vive Tolli “Lahutatud naine”, 1989

295
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15,5 x 14,8 cm, raamiga 35,5 x 33,5 cm. All vasakul: 13/20 "Lahutatud naine" (söövitus) All paremal: VTolli 89 Vive Tolli (1928 – 2020), rohkelt auhindu saanud kunstnik lõpetas 1953. aastal Eesti NSV Riikliku Kunstiinstituudi graafikuna ning hiljem täiendas end Jugoslaavias ja Kanadas õppides.

Rein Raamat “Kaluri tare”, 1969

300
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 39,5 x 29,5 cm, raamiga 60 x 49 cm. All vasakul: "Kaluri tare" linoollõige All paremal: RRaamat 69

Esko Lepp “Kelmikas kaunitar”, 1963

300
Segatehnika paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 26 x 19 cm, raamiga 29 x 22 cm. All vasakul: 1963 All paremal: EL63

Esko Lepp “Brünetitar”, 1965

300
Segatehnika paberil. Mõõdud: 25,5 x 19 cm, raamiga 29,5 x 23 cm. All paremal: E Lepp 65

Esko Lepp “Lamav poolakt”, 1963

300
Segatehnika paberil. Mõõdud: 18 x 25 cm, raamiga 24,5 x 32 cm. All vasakul: Esko Lepp 63

Esko Lepp “Punases negližees”, 1965

300
Segatehnika paberil. Mõõdud: 28 x 19 cm, raamiga 34 x 25 cm. All vasakul: EL 65

Iris Uuk “Kimp saialilledega”

320
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 26 x 31,5 cm, raamiga 31,5 x 37,5 cm. All paremal: IUuk

Renaldo Veeber “Noorpaar”, 1964

325
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 19,8 x 16,6 cm, raamiga 36,5 x 31 cm. All vasakul: "Noorpaar" 1/73 All paremal: R Veeber 64 Renaldo Veeber (1937 -2010) lõpetas ERKI aastatel 1958-1964. Lisaks andeka skulptorina tegutsemisele tegi Veeber endale 1960. aastatel nime ka graafikuna.

Ott Kangilaski “Märtsipäev”, 1967

330
Kuivnõel paberil. Raamitud (soovitame raami vahetust, mille osas saame soovi korral abiks olla). Mõõdud: plm 19,8 x 24,8 cm, raamiga 40 x 43 cm. All vasakul: Märtsipäev (kuivnõel) 36/40 All paremal: Ott Kangilaski 1967 Viljandimaal sündinud Ott Kangilaski looming toetub suures osas rahvaluulele ja -pärimustele, mida ta enne “Pallasesse” õppima asumist Tartu Ülikooli filosoofia osakonnas tudeeris.

Valdur Ohakas “Tuulevaikus”, 1983

340
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 22 x 16,5 cm, raamiga 30 x 24 cm. All paremal: V. OHAKAS 83
Valdur Ohaka (1925-1998) kunstiõpingud said alguse Tallinna Kujutava ja Rakenduskunsti koolis. Hiljem Tartu Riiklikusse Kunstiinstituuti astunud mehel jäi viimane lõpusirgel kahjuks siiski lõpetamata 1949. aastal toimunud arreteerimise tõttu, kus ta koos teiste kunstitudengitega 7 aastaks vangilaagrisse viidi. Sellest hoolimata olid tema Tallinna õpetajad Eerik Haamer ja Johannes Greenberg ning Tartu õpetajad Johannes Võerahansu ja Elmar Kits talle nii tugeva põhja andnud, et Ohakast sai märkimisväärne kunstnik meie kultuuriloos.

Jüri Arrak “Linnaservas”, 1961

350
Pliiats paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 20 x 28,5 cm, raamiga 37,7 x 46 cm. All paremal: JArrak 61

Jüri Arrak “Tööstusmaastik mändidega”, 1960

350
Pliiats paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 22,9 x 40,4 cm, raamiga 40,5 x 58,2 cm. All paremal: (Arrak) JArrak 24.09.60

Jüri Arrak “Puusu talu”, 1961

350
Pliiats paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 20 x 28,3 cm, raamiga 37,5 x 46 cm. All: Puusu talu JArrak 61

BRON. Nigul Espe “Kased”, 1966

390
Akvarell paberil. Teos vajab ümberraamimist. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Mõõdud: ava 34 x 23 cm, raamiga 49 x 38 cm. All paremal: Nigul Espe 1966.

Tõnis Laanemaa “Inimesed ja traktorid”, 1963

395
Tušijoonistus. Müügil raamimata kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel. Mõõdud: lm 29,7 x 42,6 cm. All paremal: TLaanemaa 63.

Renaldo Veeber “Pühajärve kõrkjad”, 1967

400
Linoollõige paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: ava 22 x 30 cm, paspartuuümbrisega 35 x 42 cm. All vasakul: "Pühajärve kõrkjad" Linool All paremal: R. Veeber 1967 a.

Mare Vint “Head Uut Aastat”, 1981

400
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15 x 14,2 cm, raamiga 39,5 x 28,5 cm. All vasakul: "Head Uut Aastat" lito II 43/44 All paremal: MVint '81

Henno Arrak “Mehe büst ja punane draperii”, 1957

400
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 39,5 x 28 cm, raamiga 54 x 42,5 cm. All paremal: H. Arrak. Graafika I 1957

BRON kuni 9.07. Evi Kaur “Valged pojengid”, 2000

400
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 60 x 48 cm, raamiga 66 x 53,5 cm. All paremal: EK. 2000

Viljandis elav ja Tartu Kunstikoolis Harri Puderselli käe all õppinud Evi Kaur on oma pika karjääri jooksul katsetanud mitmete erinevate tehnikatega, kuid kõige enam eelistab õlimaali. Mitmetel näitustel osalenud kunstnik ütleb oma loomeprotsessi kohta ise, et järgib tunnet, mis ütleb: "Ei saa maalimata jätta."

BRON. Evi Kaur “Krüsanteemid”, 1995

400
Õli papil. Raamitud. Mõõdud: 60 x 44,5 cm, raamiga 67 x 52 cm. All paremal: EK '95

Viljandis elav ja Tartu Kunstikoolis Harri Puderselli käe all õppinud Evi Kaur on oma pika karjääri jooksul katsetanud mitmete erinevate tehnikatega, kuid kõige enam eelistab õlimaali. Mitmetel näitustel osalenud kunstnik ütleb oma loomeprotsessi kohta ise, et järgib tunnet, mis ütleb: "Ei saa maalimata jätta."

Evi Kaur “Lillebukett”, 1996

400
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 60 x 36,5 cm. raamiga 66 x 41,5 cm. All paremal: EK. 96  

Evi Kaur “Kullerkupud”, 1996

400
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 59 x 45 cm, raamiga 63 x 49 cm. All paremal: EK. '96 Evi Kaur (s 1958) sai oma kunstihariduse Tartu Kunstikoolis tuntud kunstnike Harry Puderselli, Alfred Kongo, Lola Liivat-Makarova, Helle Vahersalu jt. käe all. Peamiselt loob Kaur õlimaalis ning on sellega tegelenud 1990. aastast. "Kullerkupud" annab edasi kunstniku vaimustust varasuve üheks sümboliks kujunenud kullerkuppude vastu. Esile tõstes nii õielehtede tumedamaid kui heledamaid toone, annab ta edasi kimbu värskust ja sügavust. Kunstnik pöörab tähelepanu ka abstraktsele taustale, mis kannab omakorda endas küpseid toone.  

Valdur Ohakas “Kullasäras rannik”, 1980

420
MÜÜDUD. Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 22 x 22 cm, raamiga 25,5 x 25,5 cm. All paremal: V. OHAKAS 80 Valdur Ohaka (1925-1998) kunstiõpingud said alguse Tallinna Kujutava ja Rakenduskunsti koolis. Hiljem Tartu Riiklikusse Kunstiinstituuti astunud mehel jäi viimane lõpusirgel kahjuks siiski lõpetamata 1949. aastal toimunud arreteerimise tõttu, kus ta koos teiste kunstitudengitega 7 aastaks vangilaagrisse viidi. Sellest hoolimata olid tema Tallinna õpetajad Eerik Haamer ja Johannes Greenberg ning Tartu õpetajad Johannes Võerahansu ja Elmar Kits talle nii tugeva põhja andnud, et Ohakast sai märkimisväärne kunstnik meie kultuuriloos. Kunstniku lemmikuks oli Eestimaa sügisesele loodusele nii omane küps pruun, millest ta oskas välja võluda kümneid eri toone.

Abel Lee “Kalad”, 1971

420
Segatehnika paberil. Raamitud. Mõõdud: 25,5 x 40 cm, raamiga 38 x 53 cm. All vasakul: Abel Lee 1971

Eugen Vaino “Hiiu rannatalud”, 1961

420
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 11,3 x ,14,8 cm, raamiga 25 x 27,5 cm. All vasakul: Hiiu rannatalud (puugravüür) All paremal: E Waino 1961 Eugen Vaino (1909-1969) narratiivsed teosed kujutavad väga sageli konkreetseid kohti Eestimaa eri paikades. “Hiiu rannatalud” räägib loo Hiiumaa rannikuelust.

Eugen Vaino “Lõuna-Eesti talud”, 1961

420
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 11 x 14,5 cm, raamiga 25 x 27 cm. All vasakul: Lõuna-Eesti talud (puugravüür) All paremal: E Waino 1961 Eugen Vaino (1909-1969) kunstilised jutustused räägivad sageli konkreetsetest paikadest Eestimaal, käesoleval teosel Lõuna-Eesti orgude vahel asuvast külast. Kunstnik viljeles lisaks graafikale ka õli- ja akvarellmaali.  

Silvi Liiva “Lindu toitmas”, 1992

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15 x 14,8 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Lindu toitmas, ofort, 9/30 All paremal: Silvi Liiva 1992 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Silvi Liiva “Pruut”, 1992

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20,5 x 15 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Pruut, ofort, 14/30 All paremal: Silvi Liiva 1992 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Silvi Liiva “Haldjas”, 1987-94

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20,5 x 15 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Haldjas, ofort, 15/50 All paremal: Silvi Liiva 1987-94 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

BRON. Navitrolla “Pilves”, 2000

420
Giclée print paberil. Raamitud. Mõõdud: km 38 x 29,2 cm, raamiga 51 x 42 cm. All vasakul: PILVES HIGH IN THE CLOUDS All keskel: gicleé 2/50 All paremal: Navitrolla 2000

Raoul Kernumees “Kartulisorteerijad”

450
Autolito. Raamitud. Mõõdud: 23 x 32 cm. Raamiga 44,5 x 52,5 cm. All vasakul: R Kernumees. autolito All keskel: "Kartulisorteerijad" Raoul Kernumees (1905-1990) sai kunstihariduse Pallasest ning juba 1925. aastal leiame tema töö kooli näitusekataloogist. Tema virtuooslik joonistusoskus väljendus eriti hästi figuraalsetes kompositsioonides, mis on hästi esindatud ka teoses "Kartulisorteerijad".

Paul Liivak “Kail”

450
Linoollõige paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: km 18 x 17,5 cm. Teos kuulub Eesti Kunstimuuseumi kogusse.  

Valdur Ohakas “Lainte lummuses”, 1986

450
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 25 x 25 cm, raamiga 35,5 x 35,5 cm. All paremal: V. OHAKAS 86 Valdur Ohaka (1925-1998) kunstiõpingud said alguse Tallinna Kujutava ja Rakenduskunsti koolis. Hiljem Tartu Riiklikusse Kunstiinstituuti astunud mehel jäi viimane lõpusirgel kahjuks siiski lõpetamata 1949. aastal toimunud arreteerimise tõttu, kus ta koos teiste kunstitudengitega 7 aastaks vangilaagrisse viidi. Sellest hoolimata olid tema Tallinna õpetajad Eerik Haamer ja Johannes Greenberg ning Tartu õpetajad Johannes Võerahansu ja Elmar Kits talle nii tugeva põhja andnud, et Ohakast sai märkimisväärne kunstnik meie kultuuriloos.

BRON. Boris Ottenberg “Kaldajärsak Toolses”, 1932

450
Õli papil. Raamitud. Mõõdud: 14,7 x 19,7 cm, raamiga 24 x 29 cm. Pöördel: kunstniku autograaf (tindiga): Toolse. 1932 B. Ottenberg N 2. Saksa perekonnast pärit Boris Ottenberg (1891-1946) võttis aktiivselt osa siinsest kunstielust. Tal oli palju eestlastest tuttavaid ja ostjaid, kellele imponeerisid tema tundliku loodusevaatleja natuur ja juugendstiili mõjutustega teosed. Ottenberg armastas maalida natuurist ja nii jõudis ta mööda Eestimaad maalilisi paiku otsides Toilasse, kus peatus tuntud luuletaja Igor Severjanini juures – oli ju Ida-Virumaa põhjarannik traditsiooniliselt armastatud suvituskoht. Sealt polnud kauge maa ka Toolseni, mille järsk kallas on käesoleval teosel kunstniku tähelepanu võitnud.

Vladimir Bogatkin “Kalasadam”, 1950-1960

450
Õli papil. Raamitud. Mõõdud: 13 x 35 cm, raamiga 24 x 45 cm. All paremal: В. Богаткин

Benita Vomm “Istuv akt”, 1956

450
Pastell paberil. Raamiga. Mõõdud: ava 46 x 37 cm, raamiga 63,5 x 54,5 cm. All keskel: B Vomm 1956

Benita Vomm “Poolakt”

450
Pastell paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 54 x 34,5 cm, raamiga 74 x 55 cm. All keskel: B Vomm

Jüri Arrak “Vaikses metsaveerus”, 1960

475
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: 26,5 x 38,5 cm, raamiga 45 x 55 cm. All paremal: 1 august 60 J Arrak Legendaarse Jüri Arraku (1936-2022) filosoofilised mõtisklused kandusid sageli tema teostele, nii ka teosel "Vaikses metsaveerus", mil kunstnik peab dialoogi esivanemate ja nende hingedega.

Enno Allik “Rannamaastik”, 1996

480
Õli lõuend kleebitud masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 40 x 55 cm, raamiga 49 x 63,5 cm. All paremal: E. Allik. 1996. Pöördel: Enno Allik. 1996. I 12. Rannamaastik. 40 x 55. õli. lõuend papil.

Väino Paris “Sünnipäeva õied”, 1979

490
Õli kartongil. Raamitud. Mõõdud: 74,5 x 63,5 cm, raamiga 79,5 x 68,5 cm. All vasakul: Väino Paris 79 Pöördel: "Sünnipäeva õied" Väino Paris 1979. a. Tallinn Tartus kunstnike perre sündinud ning Tallinnas kunstihariduse omandanud Väino Parise (1921-2001) üheks lemmikmotiiviks olid lopsakad lilled. Nii on ta "Sünnipäeva õites" rõhutanud sirelite võimsaid õiekobaraid ning sünnipäevale kohaselt kimpu lisanud punased roosid.

Imbi Lind “Saaremaa talu”, 1995

490
Õli lõuend kleebitud papile. Müügil raamitud kujul, kuid soovitame vahetust. Mõõdud: 46 x 38 cm. All paremal: Imbi Lind 1995. Pöördel: Imbi Lind "Saaremaa talu" 1995.a. Tallinn ERKI 1956. aastal lõpetanud Imbi Lind (s. 1930) on maalinud peamiselt portreid, kuid ka maastikke ja lilli. Lind andis oma kunstiande edasi ka lastele, kunstnikest õdedele Epp Maria Kokamäele ja Ilo Kokamäele.

BRON. Valli Lember-Bogatkina “Udulooris metsaviirg”, 2000

490
Akvarell paberil. Teos on müügil raamimata kujul, ent soovi korral saame raamimisega abiks olla. Mõõdud: lm 35 x 50 cm. All paremal: V. LEMBER-BOGATKINA 2000 Tartus sündinud Valli Lember-Bogatkina (1921-2016) kunstnikutee sai suuresti alguse tänu tema kooliaegse õpetaja innustusele, kes noore tüdruku annet märkas. Nii astuski naine Riigi Kunsttööstuskooli, mille lõpetas 1940. aastal tõeliste legendide, Roman Nymani, August Janseni ja Eerik Haameri käe all. Lember-Bogatkina lemmiktehnikaks kujunes akvarell, milles valmisid lisaks rahvatantsijatele ning sulnistele aktidele ka maastikuvaated. Enamasti olid need inspireeritud tema põhjarannikul Karepal asunud loodusest. Väga suure tõenäosusega kujutab ka käesolev uduvinest kantud maastik justnimelt sealtkandi vaadet.  

Enno Allik “Üks kevadpäev Rutu mäel”, 1989

500
Õli papil. Raamitud. Mõõdud: 40 x 50 cm (koos raamiga 48 x 58 cm). Viljandimaalt pärit maalikunstnik Enno Allik (s 1936) õppis maalikunsti kunstnik Silvia Jõgeveri käe all ning armastas Eesti looduses välja tuua selle mitmekesisust ja ilu.

Ado Lill “Uni”, 2015

500
Söejoonistus. Raamitud. Mõõdud: Lm 56 x 58,5 cm All vasakul: ALill 2015 Ado Lille (1932-2018) erootiline kunst liikus Nõukogude režiimi tingimustes pikki aastaid põrandaaluse kaubana vabamasse Läände, mistõttu sai temast paradoksaalsel kombel toona suurem kuulsus välismaal kui koduses Eestis. Kunstniku autoritehnikas, erinevates teesortides leotatud joonistuses “Uni” on erootiline pool pigem looritatud ning põhitähelepanu on pööratud unenäomaailmale. Pehmel padjal puhkehetke vajunud modelli isik on jäänud anonüümseks ning on sarnaselt kehakumerustele edasi antud vaid teega hägustatud kontuurjoonte ja kerge varjutusega. Lill kuulus Eesti Kunstnike Liitu ning tema teoseid on mitmetes muuseumides ja erakogudes üle maailma.

Enno Ootsing “Lausik maastik”, 1971

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: plm 24,3 x 33 cm. All vasakul: III All paremal: E. Ootsing 1971 Eesti graafika kuldajal välja antud kogumikmapp "Eesti graafika" sisaldas endas 10 toonase tippgraafiku teost. Kokku sajas eksemplaris välja antud mapis olid lisaks Ootsingule esindatud Marju Mutsu, Herald Eelma, Avo Keerend, Vive Tolli, Evald Okas jpt. Legendaarsesse ANK´64 kunstirühmitusse kuulunud ning 1980. aastail ERKI graafikaosakonda juhtinud Enno Ootsingu (s 1940) loomingus leiame sageli viiteid lapsepõlvele, oma tee otsimisele ja leidmisele. "Lausik maastik" esindab hästi kõnealust narratiivi ning on inspiratsiooniks kõigile neile, kelle hing ihkab aina kaugemale ja kõrgemale vaadata. Teos on müügil lehe kujul, soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Peeter Ulas “Otepää maastik”, 1971

500
Pehmelakk paberil. Mõõdud: plm 24 x 31,2 cm. All vasakul: VI All paremal: P. Ulas Müügil lehe kujul, soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Peeter Ulast (1934-2008) on nimetatud üheks Eesti graafika uuendajatest. Ometigi põhines tema natuurist lähtuv looming looduse ürgsel jõul ning siinsel rahvuskultuuril. "Otepää maastikust" õhkub just taolist ürgset jõudu. Lõuna-Eesti maastiku kumerused on peegeldunud pilvedes ning väljendavad läbi pehmelaki sametise sügavuse põhjamaist kargust.

Jüri Arrak “Kompositsioon Tallinnast”, 1967

500
Tušijoonistus, orginaalkavand linoollõikele. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: ava 18,8 x 19,3 cm, paspartuuümbrisega 32 x 32 cm. All vasakul: "Kompositsioon Tallinnast" (Kavand linoolile) All paremal: J. Arrak 67.

Erich Pehap “Lilled”, 1976

500
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 29,5 x 48 cm, raamiga 49 x 67 cm. All paremal: E. Pehap 1976 Viljandis sündinud Erich Pehap (1912-1981) õppis Pallases maalikunsti, Riigi Kunstitööstuskoolis keraamikat ja tarbegraafikat ning 1939 lõpetas Pallase graafikuna. 1943. aastal Soome, sealt edasi Rootsi ning hiljem Kanadasse siirdunud kunstniku tegevus ja looming jättis kustumatu jälje kohalikku kunstiellu. Käesolev teos on valminud teisel pool ookeani, ent ometigi tunneme sellelt ära Eestis juba toona nii populaarsed pelargoonid, mis oma lõhnaga jäid Pehapile alatiseks kodumaad meenutama.

Richard Sagrits “Saunalised”, 1968

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: km 35 x 30 cm. All vasakul: Linool 1968 All keskel: "Saunalised" All paremal: RSagrits Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Richard Kaljo “Nunne värav”, 1958

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: plm 31,2 x 30,5 cm. All vasakul: "Nunne värav" linoleum 1958 All paremal: RKaljo Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Hugo Mitt “Külavahe”, 1987

500
Pehmelakk paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 24,8 x 40,3 cm, raamiga 45 x 58,5 cm. All vasakul: "Külavahe" All keskel: / pehmelakk 17/50 / All paremal: H. Mitt 87. Hugo Miti (1926-1998) maastikuvaated võluvad oma romantilise lähenemisega. Kunstnikul oli justkui eriline anne leida vaatenurk, kus motiiv mõjuks rikkaliku ning muinasjutulisena – just sellisena nagu Mitt Eestimaad oma kergelt idealiseerivas vaates nägi.

Maris Siimer “Alice imedeaias”, 2021

520
Segatehnika, akrüül lõuendil. Raamitud. Mõõdud: 50 x 39,5 cm, koos raamiga 55 x 45 cm. Maris Siimer on lõpetanud Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi kunstiõpetuse erialal ning läbinud arvukalt kursusi EKA Avatud Akadeemias keraamika, graafika ja illustratsiooni alal. Tema tööd on olnud näitustel nii Eestis, Lätis, Poolas, Venemaal kui Komi Vabariigis. 2023. aastast kuulub Siimer Eesti Maalikunstnike Liitu.

Evald Okas “Kaunitar puhkehetkel”, 1984

520
Tušš paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 8 x 13,7 cm, raamiga 23 x 28 cm. All paremal: EOkas 984.

Helmi Herman “Lilled vaasis”, 1961

530
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: 49 x 38 cm, raamiga 58 x 47 cm. All paremal: signatuur 23. X 61.

Margarethe Fuks “Akt sinisega”

550
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 54 x 30 cm, raamiga 67 x 43 cm. All paremal: MFuks

BRON. Eduard Wiiralt “Natüürmort”, 1950

550
Metsotinto paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 14,2 x 7,8  cm, raamiga 38,5 x 32 cm. Üleval paremal plaadil: WIIRALT 1950 Eesti esigraafik Eduard Wiiralt lõpetas kunstikooli Pallas 1924. aastal graafiku ja kujurina. Andeka õpilasena jätkas ta samas koolis graafika õpetamisega. Peale seda suundus Wiiralt kunstikeskusesse Pariisi, kus valmisid tema ikooniliseimad teosed.  Käesoleval natüürmordil saavad ühtviisi tähelepanu nii lopsakad daaliad kui eksootilised puuviljad ning veiniklaas.

Herald Eelma “Meri”, 1969

570
Linoollõige, raamitud. Mõõdud: 38 x 55 cm, koos raamiga 68 x 82,5 cm. 1959. aastal ERKI lõpetanud Herald Eelma alustas kohe peale kooli aktiivset kunstitegevust ning juba 1961. aastal sai temast Eesti Kunstnike Liidu liige. Eelma 60ndate teosed on täis optimismi ja helgust, samas mehelikku tugevust. Lisaks arvukatele teistele tunnustustele on Eelmad lausa kahekordselt auhinnatud Kristjan Raua preemiaga.

Linda Kohk “Saialilled”, 1976

580
Õli kartongil. Raamitud. Mõõdud: 30,5 x 36,5 cm, raamiga 41 x 46,5 cm. All vasakul: L. K. 1976 Pöördel: Linda Kohk (Indreko) (1906-1985) 1927-31 Pallas Pallaslane Linda Kohk (1906-1985) osales arvukatel grupinäitustel üle Eesti. Eesti Rahva Muuseumi kunstnikuna töötanud naise loomingut liigub aga vähe. Peamiselt harrastas kunstnik lillemaali, mis ühelt poolt oli üks väheseid žanre, mis polnud poliitiliselt kallutatud ning teisalt pakkus võimalust keskenduda ilusatele asjadele elus.

Valdur Ohakas “Järvesilm kuuvalgel”, 1991

580
Õli masoniidil. Raamitud. Mõõdud: 30 x 40 cm, raamiga 36,5 x 46,5 cm. All paremal: V OHAKAS 91

Ulla Sampu “Lamav akt”, 1950ndad

580
Akvarell paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 33 x 54,5 cm, raamiga 49 x 69,5 cm. Pöördel: Ulla Sampu "Lamav akt" 1950-ndad Ulla-Britta Sampu  (1933-2006) lõpetas Eesti Riikliku Kunstiinstituudi graafikuna ning osales aktiivselt kunstielus, esinedes mitmetel erialastel näitustel ja konkurssidel. "Lamav akt" iseloomustab teda kui oma kompositsioone põhjalikult kalkuleeriva ja viimistletud tulemusele orienteeritud kunstnikuna, kelle käe alla ei satu midagi juhuslikku.

Avo Keerend “Taluõu”, 1940

600
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20 x 29,5 cm, raamiga 36 x 40 cm. All paremal: Avo Keerend 1940.a. Pöördel: Avo Keerend Taluõu, kuivnõel 1940. a 18.12.1920-5.06.2012 Avo Keerendi varajasse loomeperioodi kuuluv "Taluõu" näitab tulevase eesti tippgraafiku andekat kätt juba Kunsttööstuskoolis õppimise ajast. Tema oskus tabada kujuteldava sügavam olemus, anda edasi selle hing, on üks Keerendi tugevamaid külgi. Nii leiab vaataja end otse lugusid täis ajalooliselt taluõuelt ning suhestub selle tuule käes õõtsuvate kuuse ja krigisevate ratastega vankriga. Mida küll võib peita veel lakk, mille uksele asetatud redel nii kutsuvalt hüüab?

Erich Pehap “Pesunaine”, 1947

600
Pliiatsijoonistus paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 23 x 29,5 cm, raamiga 43 x 57,5 cm. All paremal: E. Pehap 1947

Illimar Paul “Tallinn I”, 1985

600
Serigraafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 50 x 50 cm, raamiga 71 x 64,5 cm. All vasakul: Tallinn I Serigraafia 25/30 All paremal: IPaul 85 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast.

Ilmar Kimm “Õhtu”, 1987

600
Õli papil. Raamitud. Mõõdud 24,5 x 34,5 cm, raamiga 37 x 47 cm. All paremal: I. Kimm 87. Pöördel: ILMAR KIMM "ÕHTU" 1987. õ. p. 24,5 x 34,5 cm Ilmar Kimmi (1920-2011) sai oma kunstihariduse mitmetest nimekatest kunstikoolidest Venemaal. 1948. aastal Tartu Riikliku Kunstiinstituuti maaliõppejõuks saabunud Kimm valdas pea kõiki maaližanre ning oli seetõttu nõutud õppejõud. Loodusvaateid on peetud tema loomingu tugevaimaks osaks. 1960ndatest alates muutus tema koloriit erksamaks ning maalimisviis vabamaks. Ka käesoleva maali peamine võlu on just õhtuse valguse meisterlikus ja vabas edasiandmises.

Uno Roosvalt “Naelad I”, 1999

650
Õli, lõuend. Raamitud. Mõõdud: 46 x 38 cm. Maalikunstnik Uno Roosvalt on eesti üks enim auhinnatud kunstnikke. Muuhulgas on ta saanud nii Konrad Mäe medali, Kristjan Raua preemia kui olnud Eerik Haameri nimelise kunsti auhinna laureaat.  

Oskar Hoffmann “Meestejutud”, 1879

650
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: km 11,4 x 9,4 cm, raamiga 46 x 37 cm. Üleval vasakul plaadil: Osc. H. fc 1879. Tartus sündinud Oskar Georg Adolf Hoffmann (1851-1912) oli meie baltisakslastest üks suurimaid Eesti ja eestlaste austajaid. Ta õppis selgeks meie keele ning kujutas loomingus ilmekaid Maarjamaa talupojatüüpe nii tööl, laadal, kõrtsis kui ajalehte lugemas – näidiseid tema põnevaist karakteritest leiab mitmeid ka KUMU kollektsioonist.

Valli Lember-Bogatkina “Akt sinise kardinaga”, 1957

675
Akvarell paberil. Mõõdud: lm 47,6 x 35,7 cm. All paremal: VB 1957 Teos on müügil lehe kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel.

Saskia Kasemaa “Ennustaja”, 1993

680
Guašš, paber. 1993. Ülal paremal: S. Kasemaa. Raamitud. Mõõdud 34 x 44 cm Muusika ja kunsti keskel üles kasvanud Saskia Kasemaa (1945-2019) suutis maalijana ajada oma joont, olgu õlimaalis või guašis. 1971. aastal Eesti NSV Riikliku Kunstiakadeemia maalikunstnikuna lõpetanud Kasemaa töötas aastaid Tartu Kunstikooli ning Tartu Ülikooli maaliosakonna õppejõuna. Aktiivselt näitustel osalenud kunstniku töödest kogusid enim tuntust tema impressionistliku pintslikäsitlusega figuraalkompositsioonid, mille keskmes võis tihti näha just noori, kes teda inspireerisid oma energia ning aususega. Ka Kasemaa isa Elmar Kits soovitas tütrel kooli lõpetades enda isikupärase stiili kinnistamiseks just ausalt ning tähelepanelikult oma loominguobjekte vaadelda. Saskia Kasemaa improvisatsioonid on maalilised, värvikesksed ja kätkevad väikseid, mõnigi kord vimkaga lugusid, nagu “Ennustajagi”.