Juss Piho “Tasakaal”, 1995

780
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 22,2 x 27,1 cm, raamiga 48 x 51,5 cm. All vasakul: "Tasakaal" /ofort/ 12/20 Tpl'a All paremal: Juss Piho '95 Eesti Kunstnike Liidu liige Juss Piho on pälvinud mitmeid rahvusvahelisi auhindu ning olnud nomineeritud Konrad Mäe preemiale. Vähem tunneme teda aga graafikuna, sest eelkõige praktiseeris ta seda oma varasemas loomingus.

Eduard Wiiralt “Figuurid”, 1920

1 000
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 18,9 x 13,9 cm, raamiga 40 x 35 cm. All vasakul plaadil: W Eesti esigraafik Eduard Wiiralt lõpetas kunstikooli Pallas 1924. aastal graafiku ja kujurina. Andeka õpilasena jätkas ta samas koolis graafika õpetamisega. Peale seda suundus Wiiralt kunstikeskusesse Pariisi, mille inspireeriv keskkond oli tema koduks tervelt 14 aastat. 1939. aasta septembris naases kunstnik Eestisse.

BRON. Marje Üksine “Õhtune natüürmort I”, 1988

780
Värviline litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 35 x 40 cm, raamiga 60 x 60 cm. All vasakul: "Õhtune natüürmort I" All keskel: (värv. lito) 25/30 All paremal: M. Üksine 1988 Oma loominguga mitmetesse maailma mainekatesse kunstikollektsioonidesse kuuluv graafik Marje Üksine armastab oma teosteis sageli ühendada arhitektuuri igapäevaste esemetega. Mustvalgete viirutatud graafiliste tööde kõrval kuuluvad tema loomepagasissee ka värvilised, põnevalt koloreeritud teosed, nagu ka käesolev “Õhtune natüürmort I”.

Edgar Valter “Printsess ja rüütel”, 1965

600
Monotüüpia paberil. Raamitud. Mõõdud: km 26,5 x 27 cm, raamiga 48 x 48 cm. All vasakul: Monotüüp. 1965. All parmal: EdgarWalter Edgar Valter (1929-2006) sündis kaheksalapselises peres ning päris oma haruldase joonistamisande lätlasest onult, Läti Vabariigi vapi kujundanud kuulsalt graafikult Vilis Kruminšilt. Eelkõige tunneme Valterit tema värviküllase loomingu poolest ning seda haruldasemad on monokroomsed tööd tema loomingus.

Ott Kangilaski “Kuldnokad”, 1964

520
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: km 29,5 x 19,2 cm, raamiga 50 x 37 cm. All vasakul: Kuldnokad (kuivnõel) All paremal: Ott Kangilaski 1964 Viljandimaal sündinud Ott Kangilaski looming toetub suures osas rahvaluulele ja -pärimustele, mida ta enne “Pallasesse” õppima asumist Tartu Ülikooli filosoofia osakonnas tudeeris.

Vive Tolli “Kotermann”, 1982

1 280
Söövitus paberil. Mõõdud: km 54 ×51 cm All vasakul: 6/40 "Kotermann" (söövitus) All paremal: VTolli 1982 Teos vajab ümberraamimist. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Evald Okas “Tallinna tornid”, 1970

1 400
Ofort, akvatinta paberil. Mõõdud: plm 34,5 x 64,5 cm All vasakul: Tallinna tornid. Ofort, akvatinta 18/40 All paremal: EOkas 970 Pöördel: Evald Okase tempel. Teos on müügil raamimata kujul. Soovi korral saame abiks olla raamimisel. Evald Okas lõpetas Riigi Kõrgema Kunstikooli maali alal 1941. aastal ning samal aastal mobiliseeriti ta Punaarmeesse ning kuulus nö. rindekunstnikuna ka Jaroslavli eesti kunstnike kollektiivi. Maailma mainekates kunstimuuseumides ja erakogudes oma teostega esindatud Evald Okas armastas Tallinna vanalinna, mida kujutas erinevates graafikatehnikates.

Olev Soans “Purjesõidu ajalugu”, 1976-1979

490
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 57 x 61,8 cm, raamiga 76 x 80 cm. All vasakul: /söövitus/ All keskel: Olev Soans 1976-79 All paremal: proov Olev Soans (1925-1995) oli eesti graafik ja pedagoog, kelle loomingus oli oluline koht kultuuriajaloolisel väärtusel.  Maakaardid (piltkaardid) oli üks tema lemmikžanre.

Evi Tihemets “Muhu talu õu”, 1962

450
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 21,5 x 31 cm, raamiga 48 x 58 cm. All vasakul: "Muhu talu õu" (lito 25/100) All paremal: E. Tihemets 62.a. Kahekordne Kristjan Raua preemia võitja Evi Tihemets (s. 1932) on osa võtnud arvukatest näitustest nii Eestis kui välismaal.

Silvi Liiva “Tallinna motiiv”, 1973

580
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 29 x 24 cm, raamiga 46 x 40 cm. All vasakul: "Tallinna motiiv" (ofort) 25/14 All paremal: Silvi Liiva 73 Kunstnik Silvi Liiva (s. 1941) lõpetas ERKI üheaegselt Marju Mutsuga ning samuti silmapaistvalt. Nagu paljud noored kunstnikud sel perioodil, oli tema kunst algul tugevasti mõjutatud sürrealismist selle keskendatusega alateadvusele, inimese tundemaailmale. Liiva meelistehnikaks 1970-ndatel oli ofort, mis oma õrnusega võimaldas tundevarjundeid eriti hästi esile tuua.

Avo Keerend “Kompositsioon kollase viljaga III/V, 1985

2 000
Värviline kõrgtrükk paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 53,4 x 46,2 cm, raamiga 70 x 61 cm. All vasakul: Kompositsioon kollase viljaga III/V Värv. kõrgtrükk All paremal: Avo Keerend 85.

Avo Keerend “Kompositsioon ringile II/V”, 1986

2 000
Värviline kõrgtrükk paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 42,4 x 42,4 cm, raamiga 86 x 63 cm. All vasakul: Kompositsioon ringile Värv. kõrgtrükk II/V All paremal: Avo Keerend 86.

Avo Keerend “Kompositsioon ruutudega II/V”, 1986

2 000
Värviline kõrgtrükk paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 45,5 x 45,4 cm, raamiga 80 x 64 cm. All vasakul: Kompositsioon ruutudega. Värv. kõrgtrükk II/V All paremal: Avo Keerend 86.

Hugo Mitt “Õitsvad kibuvitsad”, 1985

620
Pehmelakk paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 24,3 x 48,8 cm, raamiga 42 x 64 cm. All vasakul: "Õitsvad kibuvitsad" /pehmelakk 16/50/ All paremal: H. Mitt 85. Hugo Miti (1926-1998) maastikuvaated võluvad oma romantilise lähenemisega. Kunstnikul oli justkui eriline anne leida vaatenurk, kus motiiv mõjuks rikkaliku ning muinasjutulisena – just sellisena nagu Mitt Eestimaad oma kergelt idealiseerivas vaates nägi.  

Hugo Mitt “Külavahe”, 1987

480
Pehmelakk paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 24,8 x 40,3 cm, raamiga 45 x 58,5 cm. All vasakul: "Külavahe" All keskel: / pehmelakk 17/50 / All paremal: H. Mitt 87. Hugo Miti (1926-1998) maastikuvaated võluvad oma romantilise lähenemisega. Kunstnikul oli justkui eriline anne leida vaatenurk, kus motiiv mõjuks rikkaliku ning muinasjutulisena – just sellisena nagu Mitt Eestimaad oma kergelt idealiseerivas vaates nägi.

Juhan Kangilaski “Lohusuu”, 1967

300
Linoollõige paberil. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Mõõdud: lm 30,8 x 41,2 cm. All vasakul: "Lohusuu" /Linool/ All paremal: JKangilaski 1967 Juhan Kangilaski (1904-1981) omandas 1923. aastal graafika eriala Tallinna Kunsttööstuskoolis. Aastatel 1923–1927 õppis ta Pallases maalikunsti.

Herald Eelma “Katse”, 1983

725
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 28,5 x 18 cm, raamiga 42 x 31,5 cm. All paremal: HEelma 83. ERKI graafikuna lõpetanud ning 1960-ndail eelkõige linooli eelistanud Herald Eelmat (s. 1934) hakkas 1970. aastate keskel üha enam köitma hüperrealismi lainest mõjutatud pretsiisne pliiatsijoonistus. Kõige täpsemalt sai sellise joonistusmaneeri üle kanda litosse, mistõttu hakkas just see tehnika kunstniku loomingus alates 1970. aastate lõpust valitsema. "Katse" valmis tal kahes erinevas versioonis. Peategelane oli mõlemas sama, ent tööd erinesid nii formaadilt kui detailidelt. Käesoleva paariku suurem versioon kuulub Eesti Kunstimuuseumi kollektsiooni.

Abel Lee “Butterfly”, 1969

450
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: km 22,6 x 22,6 cm, raamiga 37 x 37 cm. All vasakul: "Butterfly" Lito 1969 All paremal: Abel Lee. Legendaarse Günther Reindorffi käe all kunstihariduse saanud Abel Lee (1918-2010) emigreerus hiljem Kanadasse ning sai seetõttu oma kunstis edasi anda vaba maailma emotsioone.

Leonhard Lapin “Müüdi sünd LXXX”, 2000

780
Siiditrükk paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 21,9 x 18,5 cm, raamiga 31 x 30 cm. All vasakul: Müüdi sünd LXXX 5/21 siiditrükk All paremal: LLapin 2000 Eesti Kunstiakadeemia emeriitprofessor, kunstnik, arhitekt ja luuletaja Leonhard Lapin oli Eesti üks avangardliikumise juhtfiguure.

Navitrolla “Koos”, 2001

240
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 4,3 x 4,3 cm, raamiga 27 x 27 cm. All: KOOS kuivnõel 64/180 Navitrolla Navitrolla, kodanikunimega Heiki Trolla, on viljelenud nii maali kui graafikat. Tihti asetab kunstnik maali tegelased harjumatusse keskkonda, vahel lausa utoopiliste maastike keskele. Navitrolla ise on öelnud, et suurim mõte, mida ta vaatajatele edasi anda tahab, on see, et maalides on ta õnnelik ja selle läbi on ta muutnud maailma ühe inimese võrra õnnelikumaks.

Ilmar Torn “Rõuge järved”, 1967

550
Vineerlõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 36 x 28,5 cm, raamiga 56 x 46 cm. All vasakul: Rõuge järved (vineer) 6/25 All paremal: ITorn 67 Saaremaalt pärit Ilmar Torn lõpetas kiitusega ERKI graafikaosakonna 1955. aastal. Lisaks oli ta pikaaegne Kunstnike Liidu juht. Teos  "Rõuge järved" demonstreerib Torni andekust edasi anda kuuvalguse mahedat kuma ja Lõuna-Eesti pehmete maastikuvormide maalilisust.

Richard Kaljo “Suplevad naised”, 1961

450
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: Plm 18,3 x 9,8 cm, raamiga 34,5 x 26 cm. All paremal: RKaljo '961 Richard Kaljo (1914-1978) viljeles ka nii linoollõiget kui kuivnõela, kuid tema põhialaks oli puugravüür, milles valmisid figuraalkompositsioonid, portreed, aktid ja linnavaated.

BRON. Ott Kangilaski “Vana pedajas Harglas”, 1959

550
Kuivnõel paberil. Teos on ümbritsetud paspartuu ja klaasiga, soovi korral nõustame ka raami valikul. Mõõdud: km 29,7 x 38,8 cm. All vasakul: "Vana pedajas Harglas" Kuivnõel 24/30 All paremal: Ott Kangilaski 1959 Viljandimaal sündinud Ott Kangilaski looming toetub suures osas rahvaluulele ja -pärimustele, mida ta enne “Pallasesse” õppima asumist Tartu Ülikooli filosoofia osakonnas tudeeris.

Olev Soans “Gooti arhitektuur Eestis”, 1978 – 1980

290
MÜÜDUD. Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 58,5 x 60 cm, raamiga 72 x 72 cm. All vasakul: /Söövitus/ All keskel: Olev Soans 1978-80 All paremal: pr. tõmmis Olev Soans (1925-1995) oli eesti graafik ja pedagoog, kelle loomingus oli oluline koht kultuuriajaloolisel väärtusel.  Maakaardid (piltkaardid) oli üks tema lemmikžanre.  

Silvi Liiva “Pruut”, 1992

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20,5 x 15 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Pruut, ofort, 14/30 All paremal: Silvi Liiva 1992 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Tõnis Laanemaa “Tamm”, 1994

950
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 57 x 48 cm, 78 x 66 cm. All vasakul: Tamm. Ofort 4/30 Ferdinandile sünnipäevaks! All paremal: Tõnis Laanemaa 1994. Tõnis Laanemaa (1937-2024) kuulus kunstirühmitusse ANK '64 ja Eesti Kunstnike Liitu aastast 1970. Laanemaa on osalenud arvukatel näitustel nii Eestis kui Poolas, Hollandis, Ungaris, Tšehhis, Saksamaal ja Venemaal.

Evald Okas “Purjekad”, 1965

780
Raamitud. Mõõdud: plm 15,8 x 19,8 cm, raamiga 43 x 46,5 cm. All vasakul: Purjekad IV 12/20 All paremal: EOkas 965

Jaan Vahtra “Kevadel (Võru maastik)”, 1946

2 500
Monotüüpia. Raamitud. Mõõdud: ava 28.5 x 34.5 cm
Eesti Kunstnikkude Rühma liige Jaan Vahtra (1882-1947) oli kubistlik-konstruktivistlike kompositsioonide maalimise kõrval ka maastikumaalija, kes jaotas motiivi kindlakäeliselt ruumilisteks mahtudeks. Oma viimastel eluaastatel pühendus ta eelkõige kodukandi Võrumaa, samuti Ahja ja Taevaskoja looduskaunite paikade kujutamisele. Just Võrumaa maastikku kujutab ka kevadiselt värske monotüüpia, mille kompositsioon on üles ehitatud neljaosalisena. Selle konstruktsiooni “selgrooks” on lumesulavetest üleujutatud mitmes suunas harunev jõgi. Teose vaataja jaoks kujuneb ehk siiski tähtsamaks koloriiditundlik lahendus. Sini-valged ja pruunid toonid sulavad kokku üheksainsaks varakevadiseks sümfooniaks. Jääpangad muutuvad aina rohkemaks veeks ning vettinud mätaste vahel suliseb ja soliseb. Mets silmapiiril ja põõsasrinne laulavad märtsikuist pungade puhkemise laulu.

Erich Pehap “Suvi Tartus”, 1939

1 200
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 39,3 x 52 cm, raamiga 59,5 x 71,5 cm. All vasakul: Lito E. Pehap 1939 Erich Pehap (1912-1981) õppis Pallases maalikunsti, Riigi Kunstitööstuskoolis keraamikat ja tarbegraafikat ning 1939 lõpetas Pallase graafikuna. 1943. aastal Soome, sealt edasi Rootsi ning hiljem Kanadasse siirdunud kunstniku tegevus ja looming jättis kustumatu jälje kohalikku kunstiellu.

Illimar Paul “Laukaraba”, 1981

280
Kõrgtrükk paberil. Mõõdud: plm 20 x 20 cm. All vasakul: Laukaraba All paremal: IPaul 81 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Illimar Paul “Loopealne”, 1981

280
Kõrgtrükk paberil. Teos on raamimata. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Mõõdud: plm 20 x 20 cm. All vasakul: Loopealne All paremal: IPaul 81 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast.

Silvi Liiva “Lindu toitmas”, 1992

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15 x 14,8 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Lindu toitmas, ofort, 9/30 All paremal: Silvi Liiva 1992 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Silvi Liiva “Haldjas”, 1987-94

420
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20,5 x 15 cm, raamiga 38 x 32 cm. All vasakul: Haldjas, ofort, 15/50 All paremal: Silvi Liiva 1987-94 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Eugen Vaino “Lõuna-Eesti talud”, 1961

420
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 11 x 14,5 cm, raamiga 25 x 27 cm. All vasakul: Lõuna-Eesti talud (puugravüür) All paremal: E Waino 1961 Eugen Vaino (1909-1969) kunstilised jutustused räägivad sageli konkreetsetest paikadest Eestimaal, käesoleval teosel Lõuna-Eesti orgude vahel asuvast külast. Kunstnik viljeles lisaks graafikale ka õli- ja akvarellmaali.  

Eugen Vaino “Hiiu rannatalud”, 1961

420
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 11,3 x ,14,8 cm, raamiga 25 x 27,5 cm. All vasakul: Hiiu rannatalud (puugravüür) All paremal: E Waino 1961 Eugen Vaino (1909-1969) narratiivsed teosed kujutavad väga sageli konkreetseid kohti Eestimaa eri paikades. “Hiiu rannatalud” räägib loo Hiiumaa rannikuelust.

Vive Tolli “Tants linna väljakul”, 1972

1 180
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 50 x 51 cm, raamiga 73 x 73 cm. All vasakul: 27/30 "Tants linna väljakul" (söövitus) All paremal: VTolli 72. Vive Tolli (1928 – 2020), rohkelt auhindu saanud kunstnik lõpetas 1953. aastal Eesti NSV Riikliku Kunstiinstituudi graafikuna ning hiljem täiendas end Jugoslaavias ja Kanadas õppides.

Ott Kangilaski “Märtsipäev”, 1967

330
Kuivnõel paberil. Raamitud (soovitame raami vahetust, mille osas saame soovi korral abiks olla). Mõõdud: plm 19,8 x 24,8 cm, raamiga 40 x 43 cm. All vasakul: Märtsipäev (kuivnõel) 36/40 All paremal: Ott Kangilaski 1967 Viljandimaal sündinud Ott Kangilaski looming toetub suures osas rahvaluulele ja -pärimustele, mida ta enne “Pallasesse” õppima asumist Tartu Ülikooli filosoofia osakonnas tudeeris.

Erich Pehap “Party time”, 1974

1 200
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 29,1 x 28,9 cm, raamiga 52,5 x 53,5 cm. All vasakul: 2/35 PARTY TIME, LINOLEUM CUT All paremal: E. Pehap 1974
Erich Pehap (1912-1981) õppis Pallases maalikunsti, Riigi Kunstitööstuskoolis keraamikat ja tarbegraafikat ning 1939 lõpetas Pallase graafikuna. 1943. aastal Soome, sealt edasi Rootsi ning hiljem Kanadasse siirdunud kunstniku tegevus ja looming jättis kustumatu jälje kohalikku kunstiellu.

Malle Leis “Lilled XCIII”, 1985

1 200
Serigraafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 29,5 x 29,5 cm, raamiga 58 x 56 cm. All vasakul: Lilled XCIII serigraafia 37/40 All paremal: M. Leis 1985.a. Serigraafiasarja “Lilled” alustas Malle Leis (1940 – 2017) 1971. aastal. Sellesse kuuluvad tööd varieerusid nii formaadilt, kompositsioonilt, koloriidilt, kui kujutatavalt objektilt ning botaanikasõbrana leidis Leis igale taimeliigile just talle sobiva efektse lahenduse.

Valli Lember-Bogatkina “Männid”

100
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 12 x 9,5 cm, raamiga 32 x 27,5. All vasakul: "Männid" All paremal: V Lember-Bogatkina Tartus sündinud Valli Lember-Bogatkina (1921-2016) kunstnikutee sai suuresti alguse tänu tema kooliaegse õpetaja innustusele, kes noore tüdruku annet märkas. Nii astuski naine Riigi Kunsttööstuskooli, mille lõpetas 1940. aastal tõeliste legendide, Roman Nymani, August Janseni ja Eerik Haameri käe all.

Vive Tolli “Lahutatud naine”, 1989

295
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15,5 x 14,8 cm, raamiga 35,5 x 33,5 cm. All vasakul: 13/20 "Lahutatud naine" (söövitus) All paremal: VTolli 89 Vive Tolli (1928 – 2020), rohkelt auhindu saanud kunstnik lõpetas 1953. aastal Eesti NSV Riikliku Kunstiinstituudi graafikuna ning hiljem täiendas end Jugoslaavias ja Kanadas õppides.

Evi Tihemets “Kreeka muistendid”, 1980

280
Pehmelakk paberil. Raamitud (soovitame raami vahetust, mille osas saame soovi korral abiks olla). Mõõdud: plm 26 x 21 cm, raamiga 37,5 x 30,5 cm. All vasakul: "Kreeka muistendid" (pehmelakk) All paremal: E. Tihemets 80 Kahekordne Kristjan Raua preemia võitja Evi Tihemets (s. 1932) on osa võtnud arvukatest näitustest nii Eestis kui välismaal.  

Evald Okas “Setu naine”, 1966

1 550
Linoollõige paberil.
Müügil raamimata kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel.
Mõõdud: lm 59,5 x 44,7 cm.
All paremal: EOkas
Evald Okas on rahvarõivas naisi kujutanud varemgi. Setomaa kirevad rahvariided ning sealsete leelotajate eluenergia pani teda aga kujutama just selle piirkonna naisi. Moodsas võtmes hoogne teos toob lisaks kesksele modellile esile teisedki olulised elemendid nagu toop, tikitud lina ning pika kootud vöö, mis voolates kandub rõivastelt pildipinnale.

Henno Arrak “Kalavõrgud”, 1968

800
Linool paberil. Raamitud. Mõõdud: Plm 39,5 x 49 cm, raamiga 61,5 x 69,5 cm. All vasakul: Kalavõrgud: Linool, 25/25 All paremal: HArrak 1968 Graafik Henno Arrak (1930-2017), Jüri Arraku vanem vend, veetis peale teist maailmasõda nõukogudevastaste lendlehtede levitamise eest kuus aastat poliitvangina Kasahstanis. Naastes jätkas Arrak õpinguid ERKI-s ja lõpetas selle 1963. aastal raamatugraafikuna. Arvukate Arraku kujundatud raamatute hulka kuuluvad näiteks Enn Kippeli “Meelis”, Voldemar Vaga “Kunst Tartus XIX sajandil” ning “Kunst Tallinnas XIX sajandil“.  

Oskar Hoffmann “Meestejutud”, 1879

650
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: km 11,4 x 9,4 cm, raamiga 46 x 37 cm. Üleval vasakul plaadil: Osc. H. fc 1879. Tartus sündinud Oskar Georg Adolf Hoffmann (1851-1912) oli meie baltisakslastest üks suurimaid Eesti ja eestlaste austajaid. Ta õppis selgeks meie keele ning kujutas loomingus ilmekaid Maarjamaa talupojatüüpe nii tööl, laadal, kõrtsis kui ajalehte lugemas – näidiseid tema põnevaist karakteritest leiab mitmeid ka KUMU kollektsioonist.

Eduard Wiiralt “Majakavaht”, 1920

1 400
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 25 x 23 cm, raamiga 46,5 x 44,5 cm. Plaadil all paremal: WIIRALT MCMXX Eesti esigraafik Eduard Wiiralt lõpetas kunstikooli Pallas 1924. aastal graafiku ja kujurina. Andeka õpilasena jätkas ta samas koolis graafika õpetamisega. Peale seda suundus Wiiralt kunstikeskusesse Pariisi, mille inspireeriv keskkond oli tema koduks tervelt 14 aastat. 1939. aasta septembris naases kunstnik Eestisse. Teos pärineb linoollõigete mapist “Eduard Wiiralt MCMXX”.

Eduard Wiiralt “Imeelukad”, 1920

1 300
MÜÜDUD. Värviline linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 20 x 32,2 cm, raamiga 41,5 x 53,5 cm. Plaadil all vasakul: WIIRALT 1920 Eesti esigraafik Eduard Wiiralt lõpetas kunstikooli Pallas 1924. aastal graafiku ja kujurina. Andeka õpilasena jätkas ta samas koolis graafika õpetamisega. Peale seda suundus Wiiralt kunstikeskusesse Pariisi, mille inspireeriv keskkond oli tema koduks tervelt 14 aastat. 1939. aasta septembris naases kunstnik Eestisse. Teos pärineb linoollõigete mapist “Eduard Wiiralt MCMXX”.

BRON kuni 1.11 Olev Soans “Noor Kreutzwald Varbola linnamäel”, 1960

850
Autolito. Müügil lehe kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel. Mõõdud: lm 55 x 36 cm. All vasakul: "Noor Kreutzwald Varbola linnamäel" (autolito) 6/15 All paremal: O. SOANS X 1960 Graafik ja pedagoog Olev Soans (1925-1995), kelle südameasjaks oli eesti kultuuriloo talletamine, käsitles oma loomingus sageli siinseid rahvuskangelasi, sh Friedrich Reinhold Kreutzwaldi. Võimalik, et kirjanik inspireeris Soansi nende ühiste huvi tõttu muististe ja pühakohtade vastu, sest kunstnik oli põhjalikult läbi uurinud tema eluloo ning teadis, et noor Kreutzwald oli 1920ndatel käinud Raplamaal asuvat Varbola Jaanilinna uudistamas. Külastuse ainetel valminud autolito annab emotsionaalselt edasi siirast huvi ning vaimustust ajaloo ja kultuuripärandi vastu.

Valli Lember-Bogatkina “Akt sinisel taustal”, 1970

900
Akvarell, monotüüpia paberil. Mõõdud: lm 61 x 42,7 cm. All paremal: V. Lember-Bogatkina 1970 Teos on müügil lehe kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel.

Ott Kangilaski “Utria rand”, 1948

950
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: km 22,8 x 27,8 cm, raamiga 45 x 47,5 cm. All vasakul: “Utria rand” (ofort) All paremal: Ott Kangilaski 1948 Viljandimaal sündinud Ott Kangilaski (1911-1975) looming toetub suures osas rahvaluulele ja -pärimustele, mida ta enne “Pallasesse” õppima asumist Tartu Ülikooli filosoofia osakonnas tudeeris. Ida-Virumaal asuv Utria (ka Udria) rand võlus Kangilaskit kahel põhjusel. Esiteks asus seal hingematvalt kaunis pankrannik, mida muuhulgas on maalinud ka kuulus vene kunstnik Ivan Šiškin. Teiseks pakkus Kangilaskile huvi rahvapärimus, mille järgi asus seal asuvas ürgorus röövlikoobas ehk Jänesekoobas, kus peatusid viikingid.  Samuti võlus teda fakt, et tegu oli iidse hiiepaigaga.

Richard Sagrits “Saunalised”, 1968

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: km 35 x 30 cm. All vasakul: Linool 1968 All keskel: "Saunalised" All paremal: RSagrits Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Ilon Wikland “Vaade Lotsbergetist”

1 200
Värviline litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 36,5 x 48,5, raamiga 53 x 68 cm. All vasakul: 42/150 All paremal: Ilon Wikland Ilon Wikland (s 1930) on eesti päritolu kunstnik, kes on eelkõige tuntud kui Astrid Lindgreni raamatute illustreerija. Lapsepõlve veetis ta Haapsalus, kuid 1940. aastatel emigreerus Rootsi.

Silvi Liiva “Õitsemine”, 1984

825
Ofort paberil. Raamitud (soovitame raami vahetust, mille osas saame soovi korral abiks olla). Mõõdud: plm 41,5 x 24 cm, raamiga 66,5 x 42,5 cm. All vasakul: Õitsemine. ofort. 10/30 All paremal: Silvi Liiva 1984 Eesti graafikas on Silvi Liiva (1941-2023) nähtus omaette, poeetilise sümbolismi suurkuju. Kui rääkida naiselikust peenusest, tundelisusest ja õrnusest, siis Silvi Liiva on see par excellence. 1980. aastatel toimub Liiva graafikas tegevus konkretiseerimata ruumis, kus sõnumit kannavad õrnad naisolevused. Nii ka "Õitsemises", kus kunstnik on kesksele kohale asetanud nõelpeente joontega kujutatud puu, mille õide puhkemist seda ümbritsevad figuurid imetlema on tulnud. Käesoleva tõmmise teeb eriliseks õrn punakas toon taustal, mis omakorda võimendab töö sõnumit.

Evald Okas “Purjekad”, 1976

1 900
Ofort, akvatinta paberil. Mõõdud: Plm 49 x 64,5 cm. All vasakul: Purjekad. Ofort, akvatina. II 9/50 All paremal: EOkas 976 Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.
Hiivame ankru ja heiskame purjed! Just nõnda elavalt seilavad läbi joontemere purjekad, mille liikumise dünaamika on graafikameister Evald Okas (1915-2011) tõeliselt meisterlikult tabanud. Visuaalselt möllava merevee kujutamist ideaalselt võimaldav akvatintatehnika on Okas kombineerinud ofordiga, mille detailide väljatoomiseks sobilik viimistlus aitab omakorda kaasa purjeka täpsele kujutamisele. Teose pinget võimendavad taevas kisendavad kajakad ning kui veelgi tähelepanelikult vaadata – siis ka üks merd trotsiv pootsman.

Märt Laarman “Laev”, 1963

725
Puulõige paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 30,5 x 30 cm, raamiga 49,5 x 46,5 cm. All vasakul: Laev puulõige 1963 All paremal: M Laarmann

Ove Maidla “Kevade esimesed õied”, 2023

1 200
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: 83,5 x 61 cm, raamiga 106 x 82 cm. All vasakul: "Kevade esimesed õied". Linoollõige AP.Z. All paremal: OMaidla 2023.

Vabakutseline fotograaf ja kunstnik Ove Maidla (s. 1959) valiti teiste Eesti graafikute poolt 2020. aasta parimaks tegijaks. Mitmekümnel näitusel osalenud Tartu graafiku looming on jõuline, kontrastne ja looduslähedane.

Teost "Kevade esimesed õied" eksponeeriti Tartu kunstnike kevadnäitusel.

Ove Maidla ”Rägastumus”, 2022

1 200
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 60 x 80 cm, raamiga 83 x 101 cm. All vasakul: "Rägastumus". Linoollõige AP.Z. All paremal: OMaidla 2022 Vabakutseline fotograaf ja kunstnik Ove Maidla (s. 1959) valiti teiste Eesti graafikute poolt 2020. aasta parimaks tegijaks. Mitmekümnel näitusel osalenud Tartu graafiku looming on jõuline, kontrastne ja looduslähedane.

Malle Leis “Troopiline I”, 1990

2 000
Serigraafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 52,5 x 52,5 cm, raamiga 73 x 73 cm. All vasakul: Troopiline I serigraafia 4/50 All paremal: M. Leis 1990.a.

Leonhard Lapin “Naine-masin XXIII B”, 1975/96

1 300
Siiditrükk paberil. Raamitud. Mõõdud: km 13,7 x 13,2 cm, raamiga 38 x 36,5 cm. All vasakul: Naine-masin XXIII B 5/32 All paremal: L Lapin 1975/96 Eesti Kunstiakadeemia emeriitprofessor, kunstnik, arhitekt ja luuletaja Leonhard Lapin oli Eesti üks avangardliikumise juhtfiguure. Tema masinate-seeria sai alguse 1973. aastal, mil see koosnes abstraktsetest ja minimalistlikest geomeetrilistest vormidest. 1974. aastal lisandusid Mees-Masin ja Naine-masin, mis mängisid olulist rolli erootilise kunsti tekkes Eestis ning tegid Lapini rahvusvaheliselt tuntuks. Veidi hiljem tõi ta oma masinate-seeria idee ka arhitektuuri tekitades uue mõiste masin-arhitektuur. Erootilis-meeleline kujutlusviis on kunstniku jaoks loomulik ja ürgne, mis seob meid otseselt loodusega. Arhitekti loomusest tulenevalt usub ta aga tehnoloogia tulevikku ja sulatab oma kunstis kaks teemat harmooniliselt ühte.

Mare Vint “Head Uut Aastat”, 1981

400
Litograafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 15 x 14,2 cm, raamiga 39,5 x 28,5 cm. All vasakul: "Head Uut Aastat" lito II 43/44 All paremal: MVint '81

Ove Maidla “Must ja valge”, 2019

1 200
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: km 55 x 82,5 cm, raamiga 81 x 104 cm. All vasakul: "Must ja valge" Linoollõige 1/10 All paremal: OMaidla 2019

Vabakutseline fotograaf ja kunstnik Ove Maidla (s. 1959) valiti teiste Eesti graafikute poolt 2020-nda aasta parimaks tegijaks. Mitmekümnel näitusel osalenud Tartu graafiku looming on jõuline, kontrastne ja looduslähedane.

Eduard Wiiralt “Viljandi maastik”, 1943

9 400
Kuivnõel. Raamimata. All vasakul plaadil: E Wiiralt Viljandi 1943 All paremal: E. Wiiralt Eduard Wiiralti üks tippteoseid "Viljandi maastik" sündis 1943. aasta suvel, mil kunstnik viibis Viljandimaal. Seda võimsat puud, mida hiljem hakatigi tundma kui "Wiiralti tamme" ning mis 1959. aastal looduskaitse alla võeti, oli Wiiralt märganud juba ammu, kuid 7. augustil 1943 alustas ta lõpuks selle graveerimist. See avar monumentaalne panoraam jutustab vaatajale kunstniku kiindumusest kodumaa ja selle kõikvõimsa looduse vastu, ühtlasi kujutab see Wiiralti omamoodi hüvastijättu Eestiga, sest sõjategevus järjest lähenes ning Tallinna pommitamise kõminat oli kuulda Viljandimaalegi. Wiiralt pühendas tähelepanu igale detailile antud töös, nii tegi ta eraldi kavandid nii vahustele pilvedele, neiule puu all kui maastikule tagaplaanil. Viimasega oli loodusel oma vimka mängida ja nii peksis äge torm 13. augustil kogu vilja maha, kuid õnnistas seevastu järgmisi päevi ideaalsete päiksepaisteliste ilmadega. Nii sai Wiiralt peale maastikku jätkata tüdruku viimistlemisega, milleks talle poseeris Tamme talu kostiline Maiu Kulisson. Talus külas olnud teisest tütarlapsest Virvest, kelle sügavad ja siirad silmad teda inspireerisid, tegi Wiiralt hiljem järgmise väga menuka ja tähendusrikka teose. Ühtaegu idülliline ja samas dramaatiliselt rahutu "Viljandi maastik" on kui sümbol tollal Eestis valitsenud meeleoludele ning on Tamme-Koori tamme igaveseks Eesti kultuuri ajalukku kirjutanud.

Ilmar Torn “Varemed”, 1955

2 000
1955. aastal lõpetas Ilmar Torn (1921-1999) kiitusega ERKI graafikaosakonna, mille diplomitööna valmis sotsiaalkriitiline jutustuste sari. Läbi ilmekate inimtüüpide rääkis ta klassivõitlusest, mis vastas toonasele kunstikeelele. Kuid põhjust kiituse saamiseks oli lisaks etteantud teemas püsimisele teisigi, nende hulgas suurepärane akvatintatehnika valdamine ning narratiivi selge edastamine. Teoses “Varemed” on selgelt välja loetav teatraalne õnnetusele reageerimine. On siis tegu kulakuks kuulutamise, talu võlgade katteks äravõtmise, maja kokkukukkumise või muu taolise olukorraga – inimlik õnnetus kajab vaatajale vastu. Hallikas üldkoloriit soodustab omakorda meeleolu kujutust. Omaette põneva elemendi teoses moodustab grupp inimesi taamal, kes elavalt arutavad toimunu tausta üle. Teos pärineb Ilmar Torni pärandkogust ning on teadaolevalt ainus erakätes olev eksemplar tema väga väikesetiraažilisest diplomitööst.

Allex Kütt “Peipsi ääres”, 1965

280
MÜÜDUD. Linoollõige paberil. Mõõdud: km 20 x 23,5 cm. All vasakul: "Peipsi ääres" /Linool/ All paremal: - AKütt - 65 a Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel. Eesti graafik Allex Kütt (1921-1991) teenis sõja ajal saksa sõjaväes ning seetõttu jäid esialgsed õpingud Tallinna Riiklikus Tarbekunsti Instituudis pooleli. Tagasi tulles viis järjekindlus aga sihile ning 1949 aastal ta selle kooli ka lõpetas. Pikki aastakümneid oli ta hinnatud joonistamise ja graafika õppejõud.

Evi Tihemets “Suur laine”, 1985

800
Pehmelakk paberil. Müügil raamimata kujul. Soovi korral saame olla abiks raamimise teostamisel. Mõõdud: plm 73 x 62 cm, lm 80,5 x 65,5 cm. All vasakul: "Suur laine" (pehmelakk) 28/35 All paremal: E. Tihemets 85

Evi Tihemets “Rändpüük Saaremaal”, 1961

1 140
Söövitus. Raamitud. Mõõdud: 35 x 45 cm, raamiga 55,2 x 64,6 cm. Kahekordne Kristjan Raua preemia võitja Evi Tihemets (s. 1932) on osa võtnud arvukatest näitustest nii Eestis kui välismaal. Kalurite igapäevaelu elutruuks kujutamiseks võttis Tihemets ette reise Eesti saartele ning jälgis, paber ja pliiats käes nende tegemisi, mille põhjal hiljem ateljees valmisid meisterlikud austusavaldused kalurite tööle.

Evald Okas “Pilved”, 1994

1 900
Õli puidul. Raamitud. Mõõdud 30 x 25 cm. Raamiga 46 x 40,5 cm. All vasakul: EOkas 1994 Pöördel: EOkas 1994 "Pilved" Õli p. 1994 30 x 25

Aleksander Ristmägi (Eisvald) “Kaardimängijad”, 1954

950
Puugravüür paberil. Raamitud. Mõõdud: km 28,5 x 40 cm, raamiga 52 x 62 cm. All vasakul: trägravyr All paremal: A.Ristimägi PS! Teose üleval servas on üksikud murdetriibud.
1944. aastal venelaste okupatsiooni eest Rootsi põgenenud Aleksander Ristmägi saavutas juba Eesti Vabariigi ajal tuntuse andeka karikaturistina ja sellega jätkas ta ka emigratsioonis. “Kaardimängijad” aastast 1954 on hea näide kunstniku iroonilisest meelest ja huumorisoonest. Tegelaste mõnusa karikeerimise kaudu annab ta oma hinnangu seltskondlikule mängule, selle meelelahutuslikkusele ja esitab vaatajale tüüpide galerii, kelle vaatamine garanteerib alati hea tuju!

Paul Liivak “Kail”

450
Linoollõige paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: km 18 x 17,5 cm. Teos kuulub Eesti Kunstimuuseumi kogusse.  

Aili Vint “Variatsioonid C XVIII”, 1984

600
MÜÜDUD Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: km 10,7 x 14,8, raamiga 33,5 x 38,5 cm. All vasakul: "Variatsioonid C XVIII" söövitus All paremal: AVint 1985 Enele ja Guidole PF! Rakveres sündinud Aili Vindi (s 1941) graafikaseeria „Variatsioonid“ võlub publikut oma hõrgu esteetilise kerguse ning varjatud meelelise erootikaga. See hoomamatu keemia vaataja ning kunsti vahel, sügavusest üleskekerkivad salajased ihad, õrnad fantaasiad on kui värske tuuleõhk keerukamail aegadel. Vindi otsingujulgust ja eksperimenteerimist eri meediumitega ühendab alati ürgselt sensuaalne, naiselik jõud, mida kumab nii kunstnikust endast kui tema teostest. 

Toivo Kulles “Klaasitöökojas”, 1941.

1 200
Lito. Raamitud. Mõõdud: 49,5 x 38,5 cm. Toivo Kulles (1918-1984) lõpetas Riigi Kunsttööstuskooli graafika alal. Kuigi ta õppis pärast sõda ka maali, on ta  kunstiajalukku jäänud just graafikuna. Litograafiat viljeldi kunsttööstuskoolis kõige rohkem, seal oli litograafia-tsinkograafia osakondki. Teos “Klaasitöökojas” kujutab tehase “Tarbeklaas” interjööri, s.t. Johannes Lorupi natsionaliseeritud klaasivabrikut. Nagu sõjaeelsele graafikale omane, on Kulles olustikku kujutanud maalilises laadis, pööranud detailset tähelepanu toonasele tehnikale ning vorminud igapäevasest tehaseelust põneva teose.

Ott Kangilaski “Kalevi säng Äksis”, 1957

800
Akvatinta paberil. Mõõdud: plm 30,5 x 38 cm. All vasakul: “Kalevi säng Äksis” (akvatinta) All paremal: Ott Kangilaski 1957 Müügil lehe kujul, soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Pallaslast Ott Kangilaskit (1911-1975) huvitasid lisaks kunstile rahvapärimused, mistõttu pakkusid Kalevipojaga seotud paigad talle erilist inspiratsiooni. 1950. aastail oli igatsus kõige eestiliku järele oludest tingituna eriti suur ning eesti rahvuskangelase viimne säng on seetõttu looritatud pühaliku udulooriga, mida pehme akvatinta hästi edasi anda aitab. Teos valiti välja ka Kangilaski reproduktsioonide kogumikku "16 graafilist lehte. 16 графических листов. Ott Kangilaski", 1962. a.

Alo Hoidre “Pühajärv”, 1965

290
Autolito paberil. Teos on müügil lehe kujul, soovi korral saame abiks olla ka raamimisega. Mõõdud: plm 31,5 x 45,5 cm. All vasakul: "Pühajärv" All paremal: Alo Hoidre 65

Erich Pehap “Esimene kohtumine”, 1962

950
New direct method, paber. Raamitud. Mõõdud: km 31,5 x 17 cm, raamiga 60 x 44 cm. All vasakul: 2/6 N.D.M All paremal: Eric Pehap 1962 Erich Pehap (1912-1981) õppis Pallases maalikunsti, Riigi Kunstitööstuskoolis keraamikat ja tarbegraafikat ning 1939 lõpetas Pallase graafikuna. 1943. aastal Soome, sealt edasi Rootsi ning hiljem Kanadasse siirdunud kunstniku tegevus ja looming jättis kustumatu jälje kohalikku kunstiellu. Oluline osa tema loomingut on Eestisse tagasi jõudnud alles viimase 10-15 aasta jooksul ning nii tema 100. kui 110. sünniaastapäeva on tähistatud isikunäitustega (vastavalt Kondase keskuses 2012 ja Allee galeriis 2022). Pehap töötas välja oma autoritehnika, mida nimetas uueks otseseks meetodiks (new direct method) ning mis faktuurilt sarnaneb vitrograafiaga. "Esimene kohtumine" on selle tehnika heaks näiteks, kus pehmed üleminekud võimaldavad edasi anda valgusnüansse ning sügavustunnetust.

Henno Arrak “Aiapidu”, 1971

950
Ofort paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 33,5 x 39,2 cm, raamiga 57,5 x 61,5 cm. All vasakul: Aiapidu. Ofort. 16/25 III All paremal: HArrak 1971 Loomingulisest perest pärit Henno Arrak (1930-2017) oli eesti graafik ning raamatukujundaja. 1949 viidi ta nõukogudevastaste lendlehtede levitamise eest kuueks aastaks poliitvangina Kasahstani. Naastes jätkas Arrak õpinguid ERKI-s ja lõpetas selle 1963. aastal raamatugraafikuna. Arvukate Arraku kujundatud raamatute hulka kuuluvad näiteks Enn Kippeli “Meelis” (1961, 1976), Voldemar Vaga “Kunst Tartus XIX sajandil” (1971) ning “Kunst Tallinnas XIX sajandil” (1976). Vormikäsitluses oli Arrak pedant, kes armastas täpsust ja selgust. 1963. aastal ERKI  lõpetanud kunstnik sai peatselt tuntuks linoollõikes ja plastikaatgravüüris lehtedega. 1970. aastate algul haarab teda aga, nagu nooremat graafikute põlvkondagi, ofordivaimustus. Nii valmib just selles tehnikas ka “Aiapidu”, mis on Arraku poeetilisemaid, unistuslikumaid oforte.

Richard Kaljo “Nunne värav”, 1958

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: plm 31,2 x 30,5 cm. All vasakul: "Nunne värav" linoleum 1958 All paremal: RKaljo Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Richard Kaljo “Akt”, 1975

700
Puugravüür paberil. Mõõdud: plm 18,5 x 29 cm. All: Epreuve d'artiste puugravüür 1975 R Kaljo Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Illimar Paul “Tallinn I”, 1985

600
Serigraafia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 50 x 50 cm, raamiga 71 x 64,5 cm. All vasakul: Tallinn I Serigraafia 25/30 All paremal: IPaul 85 Illimar Paul (s 1945) on õppinud nii Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis kui Leipzigi Kõrgemas Graafika- ja Raamatukunsti Koolis. Eesti Kunstnike Liidu liige alates 1970. aastast.

Õnne Eelma “Pirnid”, 1975

900
Pehmelakk paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 49,5 x 64,5 cm, raamiga 64,5 x 78 cm. All vasakul: "Pirnid" (pehmelakk) All paremal: Õeelma 75

Rein Raamat “Kaluri tare”, 1969

300
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 39,5 x 29,5 cm, raamiga 60 x 49 cm. All vasakul: "Kaluri tare" linoollõige All paremal: RRaamat 69

Silvi Liiva “Udu”, 1994

800
Söövitus paberil. Mõõdud: Plm 49,5 x 64 cm. All vasakul: Udu. etching. 7/30 All paremal: Silvi Liiva 1994 Lõuna-Eestist Värskast pärit graafik Silvi Liiva (1941-2023) on oma loomingu eest võitnud arvukalt preemiaid, sh Eduard Wiiralti graafika auhinna (elutööpreemia). Tema sürreaalse alatooniga teoste põhifookus on emotsioonidel, sümbolitel, tähendusel.

Enno Ootsing “Lausik maastik”, 1971

500
Linoollõige paberil. Mõõdud: plm 24,3 x 33 cm. All vasakul: III All paremal: E. Ootsing 1971 Eesti graafika kuldajal välja antud kogumikmapp "Eesti graafika" sisaldas endas 10 toonase tippgraafiku teost. Kokku sajas eksemplaris välja antud mapis olid lisaks Ootsingule esindatud Marju Mutsu, Herald Eelma, Avo Keerend, Vive Tolli, Evald Okas jpt. Legendaarsesse ANK´64 kunstirühmitusse kuulunud ning 1980. aastail ERKI graafikaosakonda juhtinud Enno Ootsingu (s 1940) loomingus leiame sageli viiteid lapsepõlvele, oma tee otsimisele ja leidmisele. "Lausik maastik" esindab hästi kõnealust narratiivi ning on inspiratsiooniks kõigile neile, kelle hing ihkab aina kaugemale ja kõrgemale vaadata. Teos on müügil lehe kujul, soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel.

Vive Tolli “Talvehari – Madisepäev”, 1982

950
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: km 54 x 51 cm, raamiga 70 x 66,5 cm. All vasakul: 17/40 "Talvehari - Madisepäev" (söövitus) All paremal: VTolli 82 Vive Tolli (1928 – 2020), rohkelt auhindu saanud kunstnik lõpetas 1953. aastal Eesti NSV Riikliku Kunstiinstituudi graafikuna ning hiljem täiendas end Jugoslaavias ja Kanadas õppides.

Eerik Haamer “Autoportree”, 1966

680
Litograafia paberil. Mõõdud: Lm 51 x 72 cm. All paremal: Haamer 66 Müügis lehe kujul, soovi korral saame abiks olla raamimisel.

Renaldo Veeber “Pühajärve kõrkjad”, 1967

400
Linoollõige paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: ava 22 x 30 cm, paspartuuümbrisega 35 x 42 cm. All vasakul: "Pühajärve kõrkjad" Linool All paremal: R. Veeber 1967 a.

Raul Meele mapp “Kallistus”, 1989

1 450
Mapp koosneb kuuest signeeritud graafilisest lehest (serigraafia): Teosed "Kallistus I-VI", 42/60, 1989. a. Näidisena on välja toodud kaks tõmmist: "Kallistus I" ja "Kallistus VI". Raul Meel on eesti kunsti üks põnevamaid figuure. Lääne kunstituulte mõjudel sai temast 1970-ndatel tuntuim neoavangardi esindaja, kelle loomingukeeleks oli minimalism. Ka käesoleva teose valmimise ajal tegeles ta aktiivselt kunstiuuendustega. 1989. aastal valminud teos “Kallistus II” on esinenud mitmetel näitustel, sh 2018. aasta Kumu näitusel “Ajalugu pildis – pilt ajaloos”.
 
Huvi korral saame mapi sisu lähemalt näidata, selleks palun kirjutage meile: info@alleegalerii.ee  

Eerik Haamer “Ruhnu naised“, 1953

700
Linoollõige paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 14,7 x 17,5 cm, raamiga 33 x 34,5 cm. All vasakul: Eerik Haamer, linoollõige All paremal: 1953. Saaremaalt pärit Eerik Haamerile oli naabersaar Ruhnu alati südames ning sel teemal valmis tal mitmeid töid. Käesolev "Ruhnu naised" võlub oma peitepildi efektiga, sest uhkete peakatetega naised avavad end tähelepanelikule vaatajale järk-järgult.

Märt Bormeister “Astrid”, 1966

690
Monotüüpia paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 39 x 28,5 cm, raamiga 65 x 50,5 cm. All vasakul: "Astrid" (kollasel taustal) II monotüüpia. 1966a. All paremal: Märt Bormeister. Tallinn.
Pikki aastakümneid ERKI õppejõuna töötanud Märt Bormeister (1916-1991) oli esimene, kes hakkas oma õpilastele süstemaatiliselt värvusõpetust õpetama. Olulisel kohal tema loomingus olid linnavaated ning lillemaalid. Südamlik natüürmort sügisõite astritega esindab hästi tema loomingulisi püüdlusi.

Marje Üksine “Tallinna motiiv”, 1980

820
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 48,7 x 23,5 cm, raamiga 76,5 x 49,5 cm. All vasakul: "Tallinna motiiv" All keskel: (kuivnõel) All paremal: M. Üksine 80 Mitmetesse maailma mainekatesse kunstikollektsioonidesse kuuluv graafik Marje Üksine (s 1945) kujundas juba varakult välja ühe oma signatuurtehnikaist, kus tema kujundimaailm moodustus tihedatest paralleeljoontest. Nii moodustub ka käesoleva teose linnavaade tihedast joontemerest. Kunstnikule omaselt leiame teoselt ka salapäraseid, peaaegu peidetud objekte, mis tööle teatud metafüüsilise tasandi lisavad.

Alo Hoidre “Sõjavarjud”, 1966

970
Litograafia paberil. Mõõdud: km 52,6 x 50,5 cm, raamiga 72 x 66,5 cm. All vasakul: - Sõjavarjud - (lito) 8/10 All paremal: Alo Hoidre 66 Teos vajab ümberraamimist. Soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Riigi Kunsttööstuskoolis litograafiat ja Riigi Kõrgemas Kunstikoolis graafikat õppinud Alo Hoidrest (1916-1993) sai pärast sõda ERKI hinnatud ja kauaaegne graafikaõppejõud, kelle õpetussõnad on edasi kandunud mitmete tänaste graafikute loomingusse. Hoidre litograafiakäsitlust iseloomustavat maalilisust näeme selgelt ka käesoleval teosel. Eesti kunsti jaoks murrangulisel kümnendil valminud "Sõjavarjud" on täis emotsionaalset pinget ning näitab Hoidre tehnilist meisterlikkust selle parimast küljest.

Erich Pehap “Autoportree”, 1979

900
Puulõige paberil. Mõõdud: plm 38,2 x 34 cm. All vasakul: 4/4 Woodcut (E. PEHAP) All paremal: E. Pehap 1979 Müügil lehe kujul, soovi korral saame aidata raami valikul ja vormistamisel. Erich Pehap on enda autoportrees kujutanud tunduvalt enamat kui vaid küljeprofiilis vaade inimese peast.  

Endel Kõks “Théme-timide”, 1968

850
Söövitus paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 17,4 x 15 cm, raamiga 38 x 33 cm. All vasakul: Théme-timide, 60/90 1968 All paremal: Endel Kõks Pallase 1934. aastal lõpetanud Endel Kõks (1912-1983) oli üks meie uuendusmeelsemaid kunstnikke. Tartu koolkonda kuulunud andekas kunstnik sattus sõja eest põgenedes esialgu Saksamaale ning hiljem Rootsi, kuid jätkas kogu paguluses oldud aja aktiivselt kunstiga tegelemist.

Avo Keerend “Taluõu”, 1940

600
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 20 x 29,5 cm, raamiga 36 x 40 cm. All paremal: Avo Keerend 1940.a. Pöördel: Avo Keerend Taluõu, kuivnõel 1940. a 18.12.1920-5.06.2012 Avo Keerendi varajasse loomeperioodi kuuluv "Taluõu" näitab tulevase eesti tippgraafiku andekat kätt juba Kunsttööstuskoolis õppimise ajast. Tema oskus tabada kujuteldava sügavam olemus, anda edasi selle hing, on üks Keerendi tugevamaid külgi. Nii leiab vaataja end otse lugusid täis ajalooliselt taluõuelt ning suhestub selle tuule käes õõtsuvate kuuse ja krigisevate ratastega vankriga. Mida küll võib peita veel lakk, mille uksele asetatud redel nii kutsuvalt hüüab?

Ants Murakin “Tallinna vaade Olevistega”, 1930ndad

1 000
Monotüüpia paberil. Raamitud. Mõõdud: Plm 31 x 22,4 cm, raamiga 64,5 x 54 cm.
Maalikunstnik ning Eesti üks arvestatavamaid ungari keele tõlke Ants Murakin (1892-1975) on oma varasematel loomeperioodidel maalinud palju oma kodukanti Viljandimaad, samuti Ungarit, kuhu ta sattus läbi sõjaväkke kutsumise. 1930. aastail Tallinnasse kolides leidis mahedalt lookleva loodusega harjunud kunstnik uut inspiratsiooni siinsetest ajaloolistest linnamüüridest. Nii valmisid Tallinna vaated, millede õnnestumise tõttu sai Murakin sõja ajal tellimusi linnavaadetega postkaartidele. „Tallinna vaade Olevistega“ on malbe ja armastav pilk Tallinna vanalinnale, selle müüridele ning üksteise tagant piiluvatele tornidele. Kivist linna pehmendavaks elemendiks on kunstnik teose äärde lisanud sihvaka puu – võte, mida ta on vahel kasutanud ka oma Lõuna-Eesti tööde puhul.

Juss Piho “Maaalune”, 1991

580
MÜÜDUD. Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 25,5 x 33,5 cm, raamiga 46,5 x 57 cm. All vasakul: "Maaalune" / kuivnõel / 3/10 All paremal: Juss Piho '91 Eesti Kunstnike Liidu liige Juss Piho on pälvinud mitmeid rahvusvahelisi auhindu ning olnud nomineeritud Konrad Mäe preemiale. Vähem tunneme teda aga graafikuna, sest eelkõige praktiseeris ta seda oma varasemas loomingus. “Maaalune” põhineb eesti mütoloogial ning räägib vägilasest, kes armastas end peita inimeste kodude lähistel maa all. Piho käsitluses mõjub ta justkui nähtamatu kodukaitsjana.

Eduard Einmann “Araablanna”, 1960

950
Kuivnõel paberil. Raamitud. Mõõdud: plm 13,5 x 9,5 cm, raamiga 33, x 27 cm. All vasakul: Araablanna All keskel: kuivnõel All paremal: Ed. Einmann 1960

Allex Kütt “Vana Tallinn”, 1960

260
Ofort paberil. Paspartuuümbrisega. Mõõdud: km 24,5 x 13,5 cm, paspartuuümbrisega 39 x 27 cm. All vasakul: "Vana Tallinn" /ofort/ All paremal: AKütt 60

Evi Tihemets “Sadamas”, 1963

1 040
Värviline lito. Raamitud. Mõõdud 64 x 49 cm (koos raamiga 70 x 84) Kunstnik Evi Tihemets (s. 1932) oli üks esimesi, kes 1960. aastatel tõi eesti graafikasse järjekindlalt ja tulemusrikkalt värvi kui ühe olulise väljendusvahendi. 2013. aastal määrati Tihemetsale võimsa, 80. sünnipäevale pühendatud seitsme isikunäituse eest Kristjan Raua preemia.

Alo Hoidre “Veneetsia biennaalil”, 1964-65

1 250
Litograafia. 1964-1965. Raamitud. All vasakul: "Veneetsia biennaalil" (litosöövitus) 6/10. All paremal: Hoidre 65. Plaadil all vasakul: monogramm Riigi Kunsttööstuskoolis litograafiat ja Riigi Kõrgemas Kunstikoolis graafikat õppinud Alo Hoidrest (1916-1993) sai pärast sõda ERKI hinnatud ja kauaaegne graafikaõppejõud, kelle õpetussõnad on edasi kandunud mitmete tänaste graafikute loomingusse. Hoidre litograafiakäsitlust iseloomustavat maalilisust näeme selgelt “Veneetsia biennaalil” – teosel, millest kujunes üks kunstniku tuntumaid lehti 1960-ndatest, kuid mida autor tõmbas vaid 10 tõmmist. Toona esimest korda ihaldatud reisile, Veneetsia biennaalile sõitnud Hoidrele avaldas seal nähtu tugevat muljet ning nii valmis nähtu ainetel nii maal kui litograafilised lehed „Veneetsia katused“ ja „Veneetsia biennaalil“, mis kujunesid uut kvaliteeti näitavaks murdepunktiks Hoidre loomingus.

Alo Hoidre “Akt sinisel taustal”, 1940

1 000
Monotüüpia paberil. Raamitud. Mõõdud: ava 49,5 x 37 cm, raamiga 64,5 x 51 cm. All paremal: A. Hoidre mai 1940. Pallases graafikat õppinud ning hiljem tunnustatu õppejõuks tõusnud Alo Hoidre (1916-1993) valdas meisterlikult litograafiat ning õli- ja temperamaali. Monotüüpiaid leiame tema loomingus vähemal määral, ning peamiselt jäävad need just sõjaaegsesse perioodi. "Akt sinisel taustal" on valminud äreval 1940. aastal, aasta enne seda, kui Hoidre mobiliseeriti. Nii loob käesoleva monotüüpia valmimise aeg teosele hoopis sügavama tähenduse küsimaks, mida sümboliseerib selja taha peidetud käsi. On see varjatud vastupanu samal aastal saabunud võõrvõimule, vihje sellega kaasnenud väänatud kätele või hoopis millelegi muule?