Õli lõuendil. 48,5 x 58 cm
Eesti Vabadusristi kujundaja, Viljandimaal sündinud Peet Aren (1889 – 1970) sai kunstihariduse Peterburi Kunstide Edendamise Seltsi koolis, mille direktoriks oli kuulus Nikolai Roerich. Areni õppejõudki olid klass omaette – Ivan Bilibin (kompositsioon,graafika), Arkadi Rõlov (figuur), Grigori Bobrovski (natuuriklass) jt. Peterburi õppima minemist oli andekale noormehele soovitanud tema hea sõber August Jansen, kellega nad olid tutvunud Narvas, ning koolis arenesid tema võimed muljetavaldava kiirusega.
Samal ajal Karl Burman seniori arhitektuuribüroos töötanud Areni 1910-1913. aastate figuurijoonistused paistavad silma julge üldistuse ja huviga ekspressiivsete rakursside vastu. Tema samal perioodil valminud õlimaalid „Õe portree“ ja „Ema portree“ (1912, Tartu Kunstimuuseum) kuuluvad juugendstiili stiilseimate näidete hulka eesti kunstis. Samasugust ajastuhõngulist, diagonaalile ülesehitatud kompositsiooni nagu „Narva vaade“ (1913, Eesti Kunstimuuseum) kasutab kunstnik ka käesoleval maalil. Juugendlik on selles ka pildiruumi avarus, kompositsiooni vaba tasakaal.
Käesolev, suvist jõudehetke kujutav juugendlik pärl kuulus pikalt muusikateadlase Helga Tõnsoni (1927-2000) kogusse. Teose päris proua Tõnson oma isalt, kapten Leopold Hermann Tõnsonilt (1874-1935), kes pikki aastaid tegutses spordiselts Kalevi esimehena. Peet Aren puutus temaga kokku Karl Burman seniori poolt projekteeritud Kalevi seltsimaja ehitamise aegu, mil Burman tellis majja dekoratiivsed pannood nii Arenilt kui August Jansenilt ja Aleksander Uuritsalt. Nii elasid kolm kunstnikku 1912. aasta suve samas majas, maalides pannoosid ja uitades ümbruskonnas. On väga suur tõenäosus, et just Jansen, Uurits ja Burman on kujutatud ka käesoleval maalil.
Teosega kaasneb Eesti Kunstimuuseumi põhjalik eksperthinnang.