Olev-Subbi-September-äärelinnas-Allee-galerii-oksjon
Olev-Subbi-maal-september-äärelinnas-Allee
Olev-Subbi-September-äärelinnas-Allee
Olev-Subbi-September-äärelinnas-Allee
Olev-Subbi-September-äärelinnas-Allee
Olev-Subbi-September-äärelinnas-Allee
Olev Subbi “September äärelinnas”, 1999. 60 x 80 cm.
Olev-Subbi-maal-akrüül-pastell-

Olev Subbi “September äärelinnas”

Akrüül, pastell, masoniit. 1999.
All paremal: Subbi 99
Pöördel: O. Subbi
September äärelinnas / September in suburb
Akrüül, pastell / Acrylic, pastel
60 x 80 cm 1999
Mõõdud 60 x 80 cm
Alghind 14000  EUR

Eesti üks tunnustatumaid maalikunstnikke, Olev Subbi (1930-2013) on end kunstisõprade südametesse kinnitanud oma äratuntava joone ning prantsuspärase helge värvigammaga. Tartus sündinud kunstnikul aitas kunsti juurde jõuda tema keskkooliaegne joonistusõpetaja Nigul Espe, kes soovitas poisil kindlasti edasi õppima minna. Subbi elusaatus aga ei olnud kerge ning 1949. aastal küüditati ta värske kunstiüliõpilasena Ida-Siberisse. Sealt õnnestus tal naaseda alles 1956, peale mida jätkas õpinguid tollases Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis, kus tema põhilisteks õpetajateks olid Valerian Loik ja Johannes Võerahansu. Esialgu skulptuuri õppima asunud Subbi suunas end avalduse alusel kiirelt ümber maali erialale ning lõpetas kooli 1962. Juba 4 aastat peale lõpetamist toimus kunstniku esimene isikunäitus ja 1967. aastal sai temast Eesti NSV Kunstnike Liidu liige.

Oksjonil olev Subbi hilisemasse perioodi kuuluv maal “September äärelinnas” on nagu üks agulivaade lopsakate ja
küpsete sügisvärvidega, mis on abstraktsioon Subbi Süda tänava otsas asunud ateljee aknavaatest. Ateljee kõrge 5. korruse vaade lubas allolevat puumaja kujutada linnu perspektiivis, mille kontuur ja maht on teoses selgelt äratuntavad. Samas uuemad majad üle tänava kattusid pildi ideaalmaastikul puudega. Ka avar silmapiir ja mereriba on natuuritruu ateljeevaade, olles samal ajal ka paljuesinev element Subbi töödel juba 70-ndatest. Teos on harvaesinevas tehnikas nii Subbi jaoks (tema loomingus on vaid 2 tööd selles tehnikas) kui üldse – akrüülmaali peale on kantud pastellkriit, mis annab tulemuseks huvitava ja elava pinna. Selle tehnika kasutamine oli kahtlemata
rutiinilõhkuv ja pakkus ka kunstnikule endale nii faktuuri kui värvi mõttes üllatust ja vaheldust.

Seotud