Lydia Mei
Lydia Mei
Lydia Mei “Sügisene natüürmort autoportreega”
Lydia Mei “Sügisene natüürmort autoportreega”
Lydia Mei “Sügisene natüürmort autoportreega”
Lydia Mei “Sügisene natüürmort autoportreega”

Lydia Mei “Sügisene natüürmort autoportreega”

Kevadoksjon 2025
Segatehnika paberil.
All paremal: Lydia Mei
Mõõdudava 39 x 39 cm
Alghind1 800
Pakkumisi1

Juba 1920. aastate teisest poolest silmapaistvat rolli eesti kunstielus mänginud Lydia Mei (1896-1965) viljeles toona eelkõige uusasjalikku stiili, 1930. aastatel liigub ta sujuvalt järgmise uue moodsa kunstivoolu – art deco – lainel. Siinjuures on lilled ning eksootilised puuviljad läbivalt tema loomingus oluliseks motiiviks, eriti keskendus ta neile aga sõjajärgsetel aastatel.

Külluslikus kompositsioonis on võrdse kaaluga kõik komponendid, nii lopsakas bukett kannus, õunad korvis, lauale segamini asetatud puuviljad kui esiplaanil olevad kaks viinamarja kobarat. Kogu kompositsioon sümboliseerib aia sügisande koos imporditud viinamarjadega, ja on maalitud impressionismiseguse realismiga kergelt salongilikus (loe: art decolikus) maneeris, demonstreerides Mei artistlikku käekirja. Eriti huvitavaks teeb töö aga üks detail – kunstniku autoportree kannul. Nagu Jan van Eyck kuulsal maalil “Arnolfini kihlus” jäädvustas enda noorpaari tagant paistval peeglil, teeb seda Lydia Mei koos aknapeegeldusega pruuniklaasilisel kannul.

Tekst: Harry Liivrand